Produktspecialist med mycket goda kunskaper av SCOM, Stockholm

Produktspecialist med mycket goda kunskaper av SCOM, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker nu en Produktspecialist. Du kommer att ingå i en grupp om 7 erfarna tekniker som arbetar med både serverplattformen och driftsättningar av applikationer. Uppdraget går ut på att inventera befintlig SCOM-installation samt utföra nödvändig livscykelhantering enligt best practise.

Arbetsuppgifter:

- Livscykelhantering
- Utföra en konsekvensanalys om vi inte uppgraderar
- Följa best practise
- Rådgivning för att optimera larm
- Ta fram förutsättningar och rutiner för att bygga larm i SCOM
- Kartlägga integrationer med andra verktyg
- Dokumentera och kompetensöverföra till teamet


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Relevant högskoleutbildning/eftergymnasial utbildning
- Mycket goda kunskaper av SCOM
- Erfarenhet av att sätta upp en SCOM-övervakning
- Mycket goda kunskaper och erfarenheter inom Windows server 2012, 2016 samt 2019 i större miljöer
- Goda kunskaper i Active Directory
- Goda kunskaper i Powershell
- Goda kunskaper i både tal och skrift (svenska och engelska)
- God pedagogisk och social förmåga eftersom våra beställare och kunder har varierad teknisk mognadsgrad


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kännedom om SQL server 2016 samt 2019
- Kännedom om nätverk, brandväggar och lastbalansering
- Kännedom och erfarenhet av ITIL-processerna


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

22 november 2024

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

19 november 2024