Produktspecialist med tekniskt intresse till nystartad e-handel!

Produktspecialist med tekniskt intresse till nystartad e-handel!

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att skapa den bästa kundupplevelsen och är tekniskt intresserad? Vill vara med och bygga upp en butik/onlinebutik inom sport och träning i världsklass? - Då har vi jobbet för dig!

Som Produktspecialist på Sportproffsen får du vara en del av en spännande tillväxtresa inom e-handel, sport, fitness och välbefinnande.

Om Sportproffsen

Moderbolaget Kuntokauppa, grundades för drygt tio år sedan i Finland och är en välkänd online-butik inom sport och träning. Tillväxttakten är mycket hög och man har egna varumärken som snabbt har etablerat sig på den finska marknaden. Kuntokauppa har idag ca 70 anställda i Finland, alla med siktet inställt mot Sverige. Med internationella ambitioner är Sportproffsen Kuntokauppas första steg in i den internationella expansionen. Sportproffsen erbjuder, liksom Kuntokauppa, ett brett sortiment av träningsmaskiner och gymredskap för hemmamiljö, gym, träningscenter och rehabilitering. Läs gärna mer på www.sportproffsen.se.

Arbetsbeskrivning

I din roll som Produktspecialist får du vara med i starten av en spännande expansionsresa. 
Du blir en del av ett nystartat kundserviceteam och arbetar i en entreprenöriell, flexibel och inspirerande atmosfär med goda utvecklingsmöjligheter.

Du kommer träda in i rollen som Produktspecialist som innebär att ge kunder högklassig service via telefon, mail och chatt. I rollen bistår du med rådgivning avseende företagets produkter och träning samt guida kunder i hur man bygger upp ett eget gym eller aktivitetsyta.

Rollen kommer därefter att rikta sig in mer mot teknisk service där du kommer ge svar och erbjuda lösningar för kundernas tekniska frågor gällande produkterna. I rollen kommer du vara huvudkontakt för det finska tekniska service-teamet och ha kontakt med Sportproffsens svenska service/reparationspartner. 

I samband med att Sportproffsen växer är en del av vårt koncept att även ha showrooms där våra kunder kan få råd och tips kring våra produkter. 

Din profil

Sportproffsen strävar alltid efter att erbjuda bästa möjliga service och skapa nöjda kunder. Det är därför viktigt att du tydligt motiveras av att påverka och hjälpa såväl kunder som dina kollegor. Du trivs i en miljö där det händer mycket och kan snabbt skifta både fokus och tempo vid behov.

Vi söker dig som:
- Har arbetat med underhålls- / servicebedömningar i en kundservicemiljö, fördelaktigt inom sportsegmentet. 
- Har ett tekniskt intresse 
- Är en öppen och framåt person med stark egen drivkraft
- Är resultat- och affärsorienterad
- Är en team- och tävlingsmänniska med en positiv inställning
- Har mycket goda kunskaper i att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska samt engelska
- Har en god dator- och systemvana

Det är meriterande om du har: En förståelse för träningsmaskiner och deras tekniska egenskaper
Erfarenhet av arbete inom e-handel.
Övrig information

I den här rekryteringen samarbetar Sportproffsen med Barona.

Tjänsten inleds med en provanställning hos Barona på sex månader. Målsättningen är sedan att tjänsten kommer att övergå till en tillsvidareanställning hos Sportproffsen.

Konkurrenskraftig månadslön samt tillkommande goda förmåner ingår. Tjänsten är på heltid, initialt under kontorstider och tillträds enligt överenskommelse. 

Under rekryteringsprocessen kommer de kandidater som går vidare till intervju hos Sportproffsen att genomföra en skriftlig uppgift.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan nu.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta sara.fogelberg@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sportproffsen Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2021

Postadress

Gustavslundsvägen 143 Plan
Bromma, 16751

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024