OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania Sverige är inne i en händelserik och spännande tid! Vi är marknadsledande och har ett fantastiskt produkt- och tjänsteprogram i portföljen. Vi har samtidigt bestämt oss för att leda skiftet mot hållbara transportlösningar.
Med ambitiösa tillväxtmål och högt ställda förväntningar på framtida framgångar kommer behovet av en stark produktstrategi och ett pre-sales arbete i toppklass vara stort.
På den här resan behöver vi nu ha en ny specialist på underhållskontrakt och avtal till gruppen Produkter och tjänster på Scania Sverige. Produkter och tjänster är Scania Sveriges strategiska produktägare för fordon, underhåll och avtal, uppkopplade tjänster och förartjänster. Att bygga och utveckla ett attraktivt hållbart produkt- och tjänsteerbjudande över tid är av strategisk vikt för Scania Sverige.
Ditt uppdrag
Du är vår specialist på Scanias servicemarknadstjänster. I det arbetet ingår att ha daglig kontakt med våra återförsäljare och ge support till säljare kring underhållskontrakt, serviceavtal och hur våra system fungerar.
Du kommer att ha en central roll i att kontinuerligt definiera och utveckla vårt tjänsteerbjudande. Du kommer i tätt samarbete med sälj- och serviceavdelningarna stötta kunder, återförsäljare och säljkår. Ett viktigt uppdrag är att forma och ta fram hur vi ska utbilda våra säljare och hur vi på bästa sätt sänder information ut till Återförsäljare och säljare.
Du samarbetar tätt tillsammans med produktchefen och det övriga teamet i att utveckla serviceaffären här och nu men även mot våra långsiktiga mål, hela tiden med kundernas lönsamhet i fokus.
Din profil
Din positiva inställning med känsla för support och serviceanda gör dig framgångsrik och det är till dig man vill vända sig.
För att lyckas med detta uppdrag ser vi att du har god kunskap om våra produkter och tjänster samt att du har en analytisk förmåga och ser det viktiga i affären.
Sjävklart är du duktig på att uttrycka dig både på svenska och engelska, i tal och skrift och du behöver även tycka om att stå inför grupp och utbilda andra.
Eftersom framgångsrikt tvärfunktionellt arbete är en nyckel så har du god kommunikativ förmåga, samt gillar att skapa relationer med andra. Du är bekväm med att röra dig ute bland säljare och kunder och du har körkort.
För att utföra arbetsuppgifterna framgångsrikt krävs kompetens kommersiell arbetslivserfarenhet (>3år). Vi tror du har akademisk examen eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
Det är meriterande om du har kunskap inom MPP - (Maintenance Planner Portal) eller RAMAS samt förståelse för hur service fungerar på tunga fordon.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta:
Maria Schönfeldt, Chef produkter & Tjänster, 070 725 06 41
Christopher Ekdahl, Produktchef 010 706 62 04
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Lindvreten.