OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund Bileko söker vi nu en Produktspecialist!
Om företaget
Mekonomen Group gör billivet enklare och mer prisvärt för sina kunder genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Koncernen består av norra Europas ledande bilservicekedjor; FTZ, Inter-Team, MECA, Mekonomen och Sørensen og Balchen. De har egen grossistverksamhet, över 450 butiker och över 3 300 verkstäder.
Bileko Car Parts (BCP) är ett supportbolag inom Mekonomen Group som ansvarar för sortiment, inköp och logistik för främst Meca och Mekonomen.
Din roll
I rollen som Produktspecialist kommer du att arbeta på en familjär arbetsplats i en platt organisation.
Du kommer ha en viktig roll inom deras grossistbolag BCP, där påverkas och utvecklas Mekonomen Groups resultat. Du kommer att ansvara för ditt eget produktområde inom tillbehörssegmentet (som t ex EV-laddning, batteriladdare, mobiltillbehör, bilklädslar, vinterartiklar mm), där har du kontroll över hela processen; från urval av sortiment till att produkten säljs genom deras säljbolag. Arbetet innebär omvärldsbevakning, prissättning, leverantörskontakter, artikel- och katalogvård samt kampanjarbete för att driva försäljningen. Med din insyn inom produktområdet och marknaden skapar du forecasts och prognoser för framtida försäljning och säkrar upp varutillgången. Med hjälp av din insats och expertis utvecklar ni tillsammans BCP till att ha norra Europas bredaste och mest kostnadseffektiva sortiment med branschens högsta tillgänglighet.
Rollen är väldigt bred och innehåller både strategiska och operativa arbetsinsatser och dina kontaktytor är många; allt ifrån leverantörer, säljbolag, kategoriansvariga och logistikavdelningen.
Vissa resor förekommer för att t.ex. medverka på mässor. Du kommer ingå i ett team på åtta personer och rapporterar till Inköps- och Kategorichef för tillbehör.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvara för ditt eget produktområde inom tillbehörssegmentet
- Utföra omvärldsbevakningar och prissättningar
- Leverantörskontakter
- Artikel- och katalogvård
- Kampanjarbete
Konsultuppdrag: 12 månader med chans till förlängning
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00-17:00, 2-3 arbetsdagar på kontoret och resterande arbete hemifrån
Placering: Vasastan, Stockholm
Din profil
Vi söker dig som är nyexad från en eftergymnasial utbildning, gärna inom Logistik, teknik, inköp eller ekonomi. Du har en teknisk bakgrund och ett stort intresse av fordonsbranschen. Du är även en van dator- och systemanvändare och har goda kunskaper i MS Excel. Eftersom rollen innefattar många kontakter både inom och utanför Sverige är ett krav för rollen att du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person har du ett strukturerat arbetssätt och är en duktig kommunikatör. Du är en prestigelös och proaktiv ”doer” som är noggrann och van att hantera affärssystem och stora mängder data. Trivs du dessutom i en kommersiell roll och delar deras intresse för bilbranschen så kommer du att passa in väldigt bra i rollen.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på mail sophia.borelius@clevry.com eller på telefonnummer +46 704 179 281
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)