OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som Produktspecialist hos oss på Svensk Byggtjänst är du ansvarig för att, i nära samarbete med affärsområdena, driva affärsutveckling och säljprocesser för våra mest tekniska produkter. Uppdraget har två fokusområden: dels vill vi förstå hur vi kan använda våra lösningar på bästa sätt utifrån våra kunders arbetsprocesser och befintliga verktyg, dels vill vi samtidigt skapa den mest lönsamma och hållbara affärslösningen. Tillsammans säkerställer vi att Svensk Byggtjänst levererar branschnytta, löpande utvecklar våra erbjudanden samt har riktigt nöjda kunder.
I rollen kommer du arbeta nära produktorganisationen för att säkerställa att våra utvecklingsplaner och affärsambitioner ligger i fas, men du kommer även arbeta nära övriga kollegor på marknadsavdelningen. Du rapporterar till Customer Success & Strategic sales Manager.
Exempel på arbetsuppgifter
Tillsammans med Produktområdeschefer och Produktchefer formulera kriterier för att driva sälj- och affärsutvecklingsprocesser.
I samråd med Customer Success Manager och Produktchefer formulera affärsförslag och skriva avtal med kunder, formulera och genomföra kundplaner, samt identifiera verksamheter, skapa kontakt samt kvalificera affärsmöjligheter.
Kunna demonstrera våra produkter och tjänster för kunder, så som AMA beskrivningsverktyg, AMA Online, AMA Funktion och CoClass
Om dig
Vi söker dig som har ett stort intresse för försäljning, affärsutveckling och teknik inom samhällsbyggnadssektorn. Du har alltid kundens och verksamhetens bästa i fokus, vilket gör du att du levererar lönsamma planer med hög kvalitet. Du drivs av utveckling och effektivisering, samt är lösningsorienterad, med en analytisk ådra. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att jobba ihop med olika personer. Du förmedlar kunskap på ett tydligt och strukturerat sätt både genom tal och skrift.
Vi ser gärna att du har:
Flera års erfarenhet inom försäljning
Tekniskt intresse och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya produkter och tjänster
Relevant eftergymnasial utbildning
Det är meriterande om du har konsult- eller produktionserfarenhet inom bygg- och anläggning, samt erfarenhet av kundvård (Customer Sucess) inom samhällsbyggnadssektorn.
Om oss
Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur och kommer arbeta på kontoret placerat i centrala Stockholm. Svensk Byggtjänst ägs av Sveriges ledande organisationer inom samhällsbyggnad. Vårt syfte är att hjälpa branschen till ett hållbart samhällsbyggande. Sedan 1934 har vi samlat in, strukturerat och sålt den kunskap som behövs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar – ett arbete där hållbarhet i dag är helt centralt. Svensk Byggtjänst omsätter drygt 220 MSEK och har cirka 100 anställda.
Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Vänligen bifoga personligt brev! Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på maggie.klingenstierna@kimm.se.
Varmt välkommen med din ansökan!