OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Vår kund befinner sig i en spännande fas där en ny infrastruktur ska implementeras och tas i bruk. För att utveckla och underhålla våra plattformar behöver de förstärka deras RHEL/OCP team med en tekniker med mycket god kunskap i Red Hat Linux.
I rollen ingår både att ge råd baserat på erfarenhet av liknande installationer och designa lösningen tillsammans med andra tekniker. Arbetet ställer stora krav på självständighet och framåtanda. Det dagliga arbetet kan under perioder innebära högt tempo och många samtidiga arbetsuppgifter. Arbetet kommer att bedrivas i ett team för IT infrastruktur som tillämpar agila metoder enligt Scrum.
Involverade tekniker/modeller/metoder/produkter
RedHat Enterprise Linux 8 och 9
RedHat OpenShift 4
RedHat IDM
RedHat Satellite 6
Obligatoriska krav:
8 års erfarenhet av praktiskt arbete med design, arkitektur och utveckling.
4 års erfarenhet av praktiskt arbete med design, arkitektur och utveckling inom RedHat Linux.
Arbetslivserfarenhet av hantering av allvarliga incidenter där IT drift behöver stöd.
Mervärdeskrav:
Erfarenhet av Agilt arbetssätt enligt Scrum.
Erfarenhet av verktyget Jira.
Erfarenhet av RedHat OpenShift.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande?
Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.