Produktstöd med fokus på kundmöten på distans

Produktstöd med fokus på kundmöten på distans

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Arbetsförmedlingen förändras och förnyas i en snabb takt samtidigt som vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma.

Arbetsförmedlingens förnyelseresa består bland annat av en omfattande utveckling av digitala tjänster för våra kunder samt förbättring av det interna it-stödet.

Vi strävar efter att skapa bästa möjliga service för våra kunder, och utveckla moderna, enhetliga och enkla arbetssätt och stöd för våra arbetsförmedlare.

Enheten Digitalt kundflöde driver och ansvarar för utveckling av digitala stödsystem för arbetsförmedlare. Systemen ska fungera som verktyg för våra arbetsförmedlare i det digitala kundmötet och vid myndighetsutövning.

Vi nyttjar ny teknik för att skapa förutsättningar för digitala arbetsflöden som håller god kvalitet, med kundfokus och hög effektivitet. Oavsett om vi genomför digitala eller fysiska kundmöten ska våra system ge stöd i arbetet och bidra till en god kundupplevelse.

Vill du utveckla morgondagens digitala sömlösa kundflöden tillsammans med oss?

Vem söker vi
Vi söker dig som har jobbat ett tag med användarsupport och teknisk problemlösning och som nu vill vara med och förbättra arbetsförmedlarnas kundmöten och bli riktigt vass på våra kundmötesprodukter!

Du kommer att tillhöra sektion Kundmöte på distans, som består av 16 medarbetare och som har leveransansvaret för kontaktcenter- och mötesbokningsprodukter. Sektionen ansvarar även för myndighetens telefoni och tekniska lösningar som gör Arbetsförmedlingens kundmöten på distans mer effektiva och kund- och användarcentrerade. Produkterna omfattar exempelvis digital kundentré och självservice via fritt tal och chattbot, kompetensbaserad styrning av kundmöten och arbetsuppgifter, bemanningsplanering, statistik och uppföljning samt analys av kontaktorsaker. 

Du kommer att jobba i ett tvärfunktionellt produktteam och samarbeta med olika interna drift- och utvecklingspartners, externa systemleverantörer samt produktens intressenter, alltid med användaren i fokus.

Produktstödet utför drift- och supportarbete, det vill säga felsöker och hanterar incidenter, problem och användarfrågor i enlighet med gällande processer, samt deltar i analysarbetet avseende framtida produktförbättringar. Du ser helt enkelt till så att produkterna fungerar som det är tänkt, för att användarnas dagliga arbete ska flyta på så bra som möjligt.

Tillsammans med övriga teammedlemmar utvecklar du kontinuerligt arbetssättet i teamet och du utför också konfigurationsarbete i de system som ingår i produkterna och deltar i testarbete.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha god samarbets- och relationsbyggande förmåga. Du är lyhörd, kommunikativ, analytisk, lösningsorienterad och strukturerad, med förmåga att prioritera i ditt arbete. Samtidigt som du är en lagspelare har du också ett starkt eget driv och får saker att hända. Det bästa du vet är att lösa användarnas problem!  

Grundläggande krav för tjänsten
- Godkänd genomförd högskoleutbildning eller motsvarande utbildningar på eftergymnasial nivå inom it, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt 
- Minst två års praktisk erfarenhet av användarsupport och teknisk problemlösning, där du har arbetat på ett strukturerat sätt med hantering av incidenter, problem och förändringar i ett ärendehanteringssystem, till exempel ServiceNow
- Praktisk erfarenhet av felsökning av en kontaktcenterplattorm, som binder samman all kundkommunikation, till exempel Telia ACE
- Praktisk erfarenhet av att analysera komplexa systemsamband/-integrationer
- Praktisk erfarenhet av att dokumentera it-system
- Goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av produktutveckling
- Erfarenhet av användarnära acceptanstest
- Erfarenhet av programmering 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Solna, Härnösand eller Östersund.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. 

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-30. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024