OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad är det vi söker?
Vi söker Dig som vill bli vår nästa Produktsupport. En roll som tillhör vår produktavdelning, ett team av 15 personer, som arbetar med produktsortiments- och tjänsteutveckling där våra tre största produktområden är Kemi, Fäst och Personligt skydd.
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda.
Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har drygt 80 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.
Vad innebär det att jobba som Produktsupport på Würth?
Som kollega till oss får du möjlighet att bli en framgångsrik medarbetare i en global koncern som verkligen vill att du ska lyckas. Oavsett vilken roll du har på Würth så är kunden i fokus.
Som Produktsupport utgör du en viktig supportfunktion inom vår Produktavdelning. Din roll innebär att stödja samtliga produktansvariga administrativt vid in- och utfasning av produkter, sortimentsförändringar och kampanjer. Du hanterar större mängder data och arbetar löpande för att förbättra grunddata och kvalité på produktinformation. Du måste tycka om att jobba i system där Excel och affärssystem är centrala. Förståelse för både helheten och detaljer är en förutsättning för att du ska trivas i rollen. Du besvarar frågor kopplade till våra produkter från våra olika säljkanaler via mail och telefon. Du driver förbättringsarbete inom avdelningen och i nära samarbete med många av företagets avdelningar och funktioner. Din förmåga att samarbeta kommer att vara central för att bidra till glada kunder!
Din arbetsdag består till stor del av:
• Mer systemadministration än produktsupport
• Mer intern support än extern support
• Mer mail än telefon
Vi vill att du
• Är driven, strukturerad och noggrann
• Serviceinriktad med god samarbetsförmåga
• Har goda kunskaper i Microsoft Office-paket, främst i Excel
• Har förståelse för affärssystem
• Kommunikativ i tal och skrift på svenska och engelska
• Erfarenhet av arbete inom supportfunktioner eller liknade arbetsuppgifter
Meriterande
• Erfarenhet av affärssystemet M3
• Erfarenhet från branscher med liknande produktutbud
• Erfarenhet av förbättringsarbete
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. Vi erbjuder dig möjligheten till personlig utveckling och ett deltagande i ett aktivt förbättringsarbete. Du kommer att befinna dig nära till beslut och med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder ett stort utrymme för personligt driv och engagemang.
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Örebro
Vi tillämpar löpande urval och önskar din ansökan senast 17/1 2021. Kontaktperson för tjänsten är Produktkoordinator Emma Andersson 070-3743292.