Produktsupport till Camfil Svenska AB, Trosa

Produktsupport till Camfil Svenska AB, Trosa

Arbetsbeskrivning

.

Camfil är ett svenskt familjeägt företag. Det är en global koncern med över 30 produktionssiter, flera R&D center och försäljningskontor runt om i världen.

Som ledande tillverkare av de bästa renluftslösningarna erbjuder Camfil kommersiella och industriella system för luftfiltrering och stoftavskiljning.

Arbetsbeskrivning

Som produktsupport ansvarar du för den tekniska och digitala produktinformationen och är länken mellan produktion och marknad.

Med en ny plattform för e-handel, en hemsida under ständig utveckling och ett PIM-system som behöver kontinuerlig uppdatering söker vi en person som arbetar obehindrat i olika datasystem och gillar att jobba med utveckling av den digitala affären.

Detta är en tjänst för dig med genuint produktintresse men även ett allmänt intresse för teknik. De administrativa arbetsuppgifterna blandas med supportfrågor så för att lyckas i rollen behöver man vara både strukturerad och serviceinriktad. Placeringsort Trosa, tjänsten kommer att rapportera till Product Manager Northern Europe.

Arbetsuppgifter

I det dagliga arbetet ingår kontakt med säljorganisationen och produktion gällande tekniska frågor om produkter och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat;

* Supporta säljorganisationen och produktionen

* Strukturera och organisera information för att underlätta FAQ inom produktsupport
* Direktsvar på tekniska frågor om produkter
* Samordning testrapporter (externa, interna & benchmarktester)
* Teknikinfo - samordna internt vid ändring av produkt

* Produktinformation och dokumentation

* Administrera PIM-system (Product Information Management system)
* Produktblad på icke standardprodukter
* Annan produktinformation som exempelvis
* Tekniska datablad
* Drift & skötselinstruktioner
* Hanteringsanvisningar
* Samordna vid lansering av nya produkter



Vem är du?

Till denna centrala roll söker vi en person som är strukturerad, noggrann och mån om att hålla en hög servicenivå. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial vidareutbildning inom teknik eller annan som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av PIM (InRiver) och/eller ERP (D365) system ser vi som meriterande. Eftersom tjänsten innebär många olika samarbeten, både internt och externt, är du en naturlig relationsskapare som är ansvarstagande och kommunikativ med god blick för kundens perspektiv.

Camfil är ett globalt bolag och koncernspråket är engelska så det är en förutsättning att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camfil Svenska AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2021

Besöksadress

Industrigatan 3
None

Postadress

None
TROSA, 61933

Liknande jobb


1st line Support Tekniker

21 september 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

20 september 2024