OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bona är ett hundraårigt familjeägt företag grundat 1919. Idag är vi en global koncern med koncernledning i Malmö, dotterbolag i 17 länder och fabriker i Malmö, Tyskland och USA. Vi är aktiva i mer än 80 länder och vi omsätter över 3 miljarder kronor. I Malmö är vi totalt 140 medarbetare, och internationellt 600.
Vi lägger ner vår själ i att ta fram det bästa i världens alla golv. Vi har ett komplett produktsystem för golvets hela livslängd, från installation till underhåll, rengöring och renovering. Vi utvecklar och tillverkar lacker, limmer, oljor, rengöringsprodukter och slipmaskiner. Våra produkter säljs till såväl hantverkare och parkettfabriker som direkt till konsumenter.
Genom våra värderingar passion, performance och pioneering bygger vi vårt samarbete med affärspartners, kunder och medarbetare. Bona har ett starkt fokus på säkerhet, hälsa, miljö, kvalitet och långsiktig hållbarhet, och vi är ett ISO 9001-, 14001- och 45001-certifierat företag.
Tilltalas du av att jobba i en fri och varierad roll i en mix av praktiskt tekniskt arbete och administrativa uppgifter? Nu utökar Bona gruppen Central Technical Support med ytterligare en tekniker.
Arbetsuppgifter
Som central produkttekniker kommer du att agera tekniskt stöd internt till kollegor i dotterbolag samt till distributörer. Du blir en ambassadör för Bonas produktsystem och skapar förutsättningar för att produkterna används på bästa sätt. Du säkerställer att rätt och enhetlig produktinformation finns tillgänglig internt och du samarbetar med kollegor inom t ex marknad, försäljning, produktledning och inköp. Ditt ansvar och arbetsuppgifter innefattar bl a:
Teknisk support och stöd via telefon och mail till kollegor inom Bona-koncernen globalt
Skapa utbildningsmaterial (webinarier, nyhetsbrev, datablad och liknande)
Genomföra utbildningar och webinarier internt med t ex tekniker och säljare i syfte att öka kunskapen kring egna produktsystem
Reklamationsutredningar och tester av produkter
Utvärdera konkurrenters produkter
Utveckla och förbättra interna processer och system
Du kommer arbeta tillsammans med tre kollegor i en miljö där man hjälper varandra och där kompetensen är hög. Du rapporterar till chefen för teknisk support, och tjänsten är baserad i Malmö.
Kvalifikationer
Vi söker dig med med minst en gymnasieutbildning inom teknik, naturvetenskap eller praktisk yrkesutbildning inom bygg. Viktigare än utbildning är kanske ändå att du har ett praktiskt handlag och intresse, samt en förmåga att lätt ta till dig ny teknik. Förmodligen är du en person som på det privata planet renoverar eller mekar med bilen, kanske med Youtube-filmer som stöd. Du är väl bevandrad i sociala medier och har en allmänt god IT-mognad. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och i skrift. En stor merit är om du har arbetat med teknisk kommunikation eller webinarier.
Personliga egenskaper
Utöver tidigare nämnda praktiska handlag och intresse tror vi att den främsta egenskapen för att nå framgång i tjänsten är en stark kommunikativ förmåga. Du kan med lätthet förmedla ett budskap och skapa förståelse för en teknisk produkt. Du trivs i en utåtriktad roll där du bygger relationer med kollegor internt och där du dagligen har kontakt med människor. Du är intresserad av att lära dig nya saker och du har en vilja att bli en framtida produktexpert inom Bona. Sist, men inte oviktigt, tror vi att du är kreativ och bra på att hitta lösningar, samt tycker om att förmedla dina kunskaper och utbilda andra människor.
Vad erbjuds?
Du kommer att arbeta i ett ekonomiskt stabilt tillväxtbolag i en miljö som präglas av företagets värderingar. Du kommer jobba i en fri roll där du har stora chanser att styra över ditt arbete och den ena dagen är aldrig den andra lik. Tjänsten innebär en bra blandning av praktiskt arbete med administrativt arbete framför dator. Ägarbilden är stabil och långsiktig och det snålas inte i investeringar som kommer medarbetarna till gagn, vilket återspeglar sig i låg sjukfrånvaro och hög trivsel. Bona har ett starkt fokus på säkerhet, hälsa, miljö, kvalitet och långsiktig hållbarhet.
Information och ansökan
I detta rekryteringsuppdrag samarbetar Bona med TOBLOR Consulting. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Du söker tjänsten via TOBLORs karriärsida, www.toblor.se. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.
Välkommen med din ansökan!