OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åhléns löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Vi som jobbar på Skönhet Inköp är stolta över att vara en del av ett passionerat team som tror på att leverera ett erbjudande till våra kunder som är både spännande, prisvärt och unikt.
Vi erbjuder dig
Vi söker nu en Produktutvecklare för att ta Åhléns Inhouse Brands inom Skönhet till nya höjder. Du kommer att spela en central roll i att utveckla produkter inom vårt erbjudande samt arbeta för att bedöma affärspotential och säkerställa lönsamhet för våra egna varumärken inom skönhet.
Exempel på arbetsuppgifter:
-
Utveckla Inhouse Brands inom Skönhet genom att ge rekommendation av sortiment och produkter samt prioritera produkter inom kategorierna.
-
Projektleda produktutvecklingen från idé till marknadslansering.
-
Samarbeta med teamet för långsiktiga strategier för våra Inhouse Brands och årliga affärs- och sortimentsplaner.
-
Ansvara för kostnadsbudget och optimera försäljningen genom effektiv merchandising.
-
Genomföra djupgående kund- och trendanalyser för att optimera produktutvecklingen och säkerställa att nya produkter når sina mål.
Som Produktutvecklare hos oss på Åhléns Skönhet blir du en del av ett passionerat team. Vi ger dig förtroende och ansvar över ditt arbete och möjligheten att växa i en utvecklande miljö.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Produktutvecklare hos oss söker vi dig som är har en god förmåga att analysera data och drivs av att identifiera affärsmöjligheter. Du är en skicklig förhandlare och har förmågan att driva projekt från start till slut där du samarbetar tvärfunktionellt. Vidare är du självgående och brinner för att utveckla ett attraktivt och optimalt och lönsamt sortiment.
Till oss tar du med dig:
- ca 3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom skönhetsbranschen, gärna inom detaljhandeln
- erfarenhet av produktutveckling och varumärkeshantering
- god kunskap och erfarenhet av att arbeta i Office 365, framförallt Excel
- erfarenhet av försäljning/resultatansvar
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Tjänsten är tillsvidare med start så snart som möjligt till. Du utgår från Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm.
Urval kan komma att ske löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se