OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som produktutvecklingskoordinator hos oss blir du spindeln i nätet i våra produktutvecklingsprojekt. Du agerar tekniks support för att säkerhetsställa att produkterna är anpassade till vår produktion. Du får möjligheten att både driva projekt samt att delta som projektdeltagare och du är en del av att bedöma och kontrollera utfallsprover. Visst låter det som en spännande tjänst? Är det du? Sök redan idag.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter består av att projektleda mindre projekt lokalt och även agera som projektdeltagare för markandsspecifika projekt. Du kommer agera som teknisk support till hela utvecklingsavdelningen för att säkerställa att produkterna är anpassade till vår produktion.
Arbetsuppgifter:
• Projektledare
• Projektdeltagare
• Intern konsult för produktion, marknad, inköp, ekonomi, masterdata och kvalitet
• Ta fram prover till marknad, sälj och foto
• Framtagande av nya produkter och förändringar av existerande
• Utföra tester av produkter/råmaterial och enklare målartester
• Utföra produktionsstarts tester och bedömningar
• Bistå produktionen med kontroll och tillverkningsinstruktioner
• Bistå produktionen med kostnadsreduceringar
• Kalkyl/kalkylering och budgetarbete inför årsskifte
• Bedöma och kontrollera utfallsprover
• Ansvara för Ritningsregistret
• Ta fram produktspecifikationer
Vem är du?
I den här rollen ser vi gärna en akademisk utbildning inom industriell ekonomi och projektledning alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens via yrkeslivserfarenhet. Du behöver ha teknisk kunskap och intresse. Du gillar lika mycket att jobba självständigt som i grupp och du är van att driva projekt. Du gillar att jobba noggrant och välstrukturerat. DU navigerar med lätthet i Office programmen och har gärna erfarenhet av arbete i ERP system tex, IFS, SAP. Hantera engelska i tal och skrift. Som person tror vi du har lätt att samarbeta och gillar när det händer mycket runt dig. Du har intresse att lära dig och förstå våra produkter samt vår produktion för att kunna stötta på bästa sätt. Du blir en del av ett engagerat team som alla delar våra värderingar inspirerande, modig och trovärdig! Vi kommer sätta stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad erbjuder vi?
Du blir en del av ett engagerat team inom produktutvecklingen i Bankeryd. Vi tror på utveckling av våra medarbetare där vi tillsammans når framgång. Vi är globala med en stark lokal förankring. Tjänsten innebär en tillsvidareanställning om 40 timmar per vecka med placering på kontoret i Bankeryd. Resor kan förekomma i tjänsten
Du rapporterar till vår Produktutvecklingschef Peter Sandström som du nu på telefon 036-37 63 29 alt. peter.sandstrom@orkla.se om du har frågor på tjänsten.
Är du intresserad?
Skicka då in din ansökan redan idag, via annonsen, vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot din ansökan via mail. Sista ansökningsdag är 2021-04-09
Orkla House Care ägs till 100 % av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Consumer and Financial Investments. Orkla House Care är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. De största marknaderna är Norden och Storbritannien. De viktigaste egna varumärkena är Anza, Jordan, Harris, Spekter och Hamilton. Försäljningen sker främst via traditionella färghandlare och bygghandeln. Verksamheten har 1200 anställda och omsätter för runt 1,3 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien.