OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret är den samlade resurs som står till förfogande för kommunens centrala politiska ledning - kommunstyrelsen och personalnämnden. Förutom uppdraget mot den politiska verksamheten, har förvaltningen ett uppdrag och är en kompetensresurs för kommunchefen, kommunens ledningsgrupp, de övriga förvaltningarna och de kommunägda bolagen, för ledning och utveckling av kommunkoncernen utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Uppgiften är att vara en kompetensresurs för ledningen till att utveckla och säkerställa en välfungerande och effektiv kommunal arbetsorganisation och att initiera projekt som bidrar till utvecklingen av Skellefteå kommun som plats med kunden/medborgarna i fokus. Här samordnas också arbetet med att skapa väl fungerande demokratiska styrformer.
Referensnummer 005
Vikariat perioden snarast - 2015-05-30. Vikariatet kan övergå till en fast anställning om erforderliga beslut tas.
Skellefteå kommun har för närvarande tre förvaltare anställda. Verksamheten är organiserad under kvalitet och förnyelse på kommunledningskontoret. Förvaltarfunktionen ansvarar för att stödja medborgare med speciella behov, så kallade huvudmän, i ekonomiska, sociala och juridiska frågor. Arbetet vilar på kommunens värdegrund som är professionalitet, engagemang och framsynthet
***** Arbetsuppgifter *****
Företräda och bevaka huvudmännens intressen i det dagliga livet, både socialt och ekonomiskt. Det innebär att, förutom kontakter med huvudmän, även ha kontakt med olika myndigheter som socialtjänst, psykiatri, försäkringskassa med flera. Handha och ansvara för huvudmännens privatekonomi vilken redovisas till överförmyndarenheten på årsbasis.
***** Kvalifikationer *****
Socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning är ett krav. Administrativa kunskaper samt erfarenhet av nätverksarbete med olika aktörer som exempelvis socialtjänsten, psykiatrin och försäkringskassan är meriterande. Arbetet innefattar ett stort egenansvar och kräver att du besitter förmågan att arbeta flexibelt, strukturerat och relationsskapande. På grund av arbetets karaktär är dina personliga egenskaper av största vikt och vi ser gärna manliga sökande. Körkort är ett krav.
Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Larsson, chef Kvalitet och förnyelse
0910-73 50 00
Hanna Lundgren, förvaltare
0910-73 50 00
Tom Jakobsen, Experis
0910-58 66 92.
Anna-Karin Abrahamsson, SACO
070- 724 68 18
Håkan Lundberg, Vision
0910-73 50 00
Bengt Ivansson, näringslivschef
0910-73 50 00, 070-557 11 22
Tomas Öhlund, näringslivsutvecklare
070-318 38 02
Helena Renström, marknadschef
0910-73 50 00
Therese Mossberg, kommunikatör
0910-73 50 00
Christina Nyberg, Vision
0910-73 50 00