Professionell och Relationsskapande Client Coordinator!

Professionell och Relationsskapande Client Coordinator!

Arbetsbeskrivning

Har du en fallenhet för att bygga relationer? Har du en professionell framtoning som utmärker engagemang, ansvar och resultatfokus? Har du en bakgrund inom bank, inkasso och/eller kredit? Då kan du vara rätt person för tjänsten som Client Coordinator hos Lowell!

Om Lowell

Lowell är Europas näst största aktör inom kredithantering och inkassotjänster. Företaget grundades i Storbritannien 2004, men i Norden sträcker sig vårt arv och erfarenhet över ett hundra år tillbaka i tiden då de var pionjärer för branschen. Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. De har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar, samt omfattande analystjänster.

Företaget är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för verksamheten och sättet att vara och arbeta på. Vi förutsätter därmed att ditt agerande går hand i hand med våra ledord.

Om tjänsten som Client Coordinator

Som Client Coordinator på Lowell kommer du att ansvara för att upprätthålla och utveckla ett gott samarbete med några av företagets viktigaste klienter. Du har ett nära samarbete med en Key Account Manager där ni tillsammans säkerställer implementation och leverans till nya och befintliga klienter. I dialog med klienterna är det ditt uppdrag som Client Coordinator att följa upp kundnöjdhet, analysera och redovisa data, rapporter, processer och särskild handläggning. Du blir en viktig funktion i teamet då du är en medlare mellan klienten och övriga teamet inom Client Center. Du förväntas också ha en tät dialog med Lowells IT-avdelning för att säkerställa och utveckla system och funktioner för att effektivisera och kvalitetssäkra optimala arbetssätt. Detta genom att hjälpa till att testa, utvärdera och implementera nya funktioner. Vid nya kundsamarbeten kommer du också vara delaktig som expert för den operativa leveransen för implementation av nya klienter. Vid tillfälle stöttar du upp säljavdelning och arbetar aktivt med att utöka Lowells affär.

Du blir en del av ett team bestående av tio medarbetare och rapporterar till Team Leader för Contact Center. Resor och övernattningar kan förekomma i tjänsten, då vanligtvis i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Upprätthålla och utveckla samarbeten med några av Lowells viktigaste klienter i tät dialog med Key Account Manager.
Ta fram, analysera, redovisa och presentera data, processer och rapporter kring den operativa leveransen.
Driva samarbeten internt inom Lowellkoncernen.
Ha löpande kontakt med IT-avdelningen för att utveckla nya funktioner för att arbeta på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt.


Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att förvalta och utveckla kundrelationer, fördelaktigt inom inkasso, bank och/eller kredit för förståelse kring regelverken. Vi ser också att du har erfarenhet av att ta fram och analysera data samt hittat tillvägagångssätt för att effektivisera och kvalitetssäkra processer. Har du även ett intresse för IT är detta meriterande. För att lyckas i tjänsten ser vi att du behärskar svenska så väl som engelska flytande samt besitter en mycket god systemvana och kunskap inom Officepaketet. Det är meriterande om du har arbetat i systemet Nova.

Som person söker vi dig som trivs i en roll med stort eget ansvar där klientens upplevelse av Lowell är i centrum. För att du på bästa sätt ska kunna bemöta Lowells viktigaste klienter ser vi att du är kvalitetsinriktad, analytisk och motiveras av att arbeta i ett högt tempo. Vi ser också att du är en kommunikativ person som har en god förmåga att utveckla relationer och engagera andra i ditt arbete.

Lowells erbjudande

Lowell erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har de valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid.

Plats: Göteborg.

Lön: Månadslön.

Låter tjänsten som Client Coordinator intressant? Urval sker löpande så sök redan idag. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 29 september 2022

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024