Professionell, personlig och passionerad medarbetare till BTJ:s kundtjänst!

Arbetsbeskrivning

BTJ Sverige är en helhetsleverantör av informationstjänster och medieprodukter. Genom att berika och leverera media och digitala informationstjänster förenklar och sparar BTJ resurser åt bibliotek, företag, skolor, universitet, högskolor och övriga organisationer och verksamheter med behov av effektiv informationsförsörjning. BTJ Sverige är ett privatägt företag med cirka 150 medarbetare som omsätter omkring 440 MSEK. Vårt huvudkontor ligger i Lund.



Arbetsuppgifter
Är du en energisk servicemänniska med ett stort kundhjärta som drömmer om en framtid i mediabranschen? Vi erbjuder rätt person möjligheten att bli en del av BTJ:s spännande resa där vi fyller nyfikna liv med meningsfulla upplevelser.

Som kundtjänstmedarbetare på BTJ kommer du tillsammans med dina kollegor att vara ansvarig för att hjälpa våra kunder snabbt, korrekt och komplett redan i första kontakten. Tjänsten rapporterar till chef kundtjänst och kommer att vara en del i ett team på fem medarbetare som arbetar dedikerat med kundtjänstuppgifter avseende böcker, AV-media och informationstjänster. Vår kundtjänst handhar idag endast inkommande ärenden, primärt via telefon och mail.

Tjänsten ansvarar för att hantera frågor, kommentarer, klagomål och reklamationer enligt befintliga arbetsrutiner. I tjänsten ingår också diverse administrativa uppgifter och företagets telefonväxel. Utifrån kompetens kommer tjänsten på sikt att tilldelas speciella fokusområden som medarbetaren självständigt kommer att driva/ansvara för.

Vidare bidrar tjänsten aktivt till och deltar i förändrings- och förbättringsarbete i enlighet med BTJ:s och kundtjänsts långsiktiga strategier.

Vem är du?
Vi tror att du genom dina tidigare erfarenheter är kundfokuserad med känsla för både service och sälj.Du kommer att arbeta i ett företag i förändring där krav ställs på högt tempo, initiativrikedom och affärsmässighet. Rollen är en del av ett team men mycket av arbetet kommer att bedrivas självständigt varför du måste vara organiserad, målfokuserad och van vid att prioritera.

Då arbetet innebär mycket kommunikation med befintliga kunder är det viktigt att du är utåtriktad, socialt begåvad och harmonisk. Du trivs som bäst när du har många projekt i luften och beskriver dig själv med ord som förändringsbenägen, flexibel och effektiv. Vidare har du ett stort privat intresse för litteratur/kultur och triggas av det viktiga folkbildningsuppdrag som BTJ:s kunder har. Du är prestigelös och trivs i situationer där du får använda din pedagogiska förmåga.

Övriga krav och önskemål:

- Arbetslivserfarenhet från kundtjänst minst två år, gärna i ett företag i förändring och med olika typer av situationer/ärenden
- Svenska och engelska, mycket god språklig förmåga i såväl tal som skrift, övriga språk är meriterande
- Systemkunskap och systemintresse/-fallenhet, extra meriterande med erfarenhet av arbete i affärssystemet MS Dynamics AX
- Meriterande med försäljningserfarenhet
- Meriterande med arbetslivserfarenhet från media/informationstjänst/bibliotek

Vi erbjuder
Eftersom vi befinner oss i en dynamisk förändringsfas har rätt person stora möjligheter att vara med och påverka utveckling och riktning avseende arbetssätt, processer och innovativa kundtjänstlösningar. Avtalsmässigt erbjuds konkurrenskraftiga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Företaget erbjuder kontinuerliga utvecklingsmöjligheter och är placerat i trivsamma lokaler i Lund.

Allmän information
Vi söker i denna rekrytering 1 tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Lund. Arbetstider enligt kontorstid.

Tillträde är beräknat till senast den 5 oktober 2015. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående dock senast den 30 augusti 2015.

För frågor om tjänsten var vänlig och kontakta chef kundtjänst, Ann-Marie Bolander Boström, på telefon 046-180201.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Jonsson, HR-ansvarig
046-180105
Bengt Jöndell, CFO
046-180126
Christofer Gillborg HR-ansvarig
046 18 01 08

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BTJ Sverige AB Lund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 100%. Tillträde: Senast 2015-10-05 tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 augusti 2015

Besöksadress

Frykdalsbacken 40, Farsta Strand
None

Postadress

Scheelevägen 18
Lund, 22182

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024