OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag. Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Till ett av våra kundföretag i Linköping söker vi en Inköpsassistent för ett längre uppdrag. Tjänsten innebär att du kommer att ansvara för olika reservdelsartiklar i inköps- och planeringsprocessen, vilket innebär att du kommer att arbeta med: - Regelbundna genomgångar av prognosticering av försäljningsvolymer -Planering och optimering av lager -Orderläggning och leveransbevakning -Uppdatering av inköpsparametrar -Leverantörsuppföljningar -Fakturahantering Uppdraget påbörjas i mitten av april och beräknas pågå i ett år, med möjlighet till förlängning. Vi söker dig med erfarenhet inom logistik- och inköpsområdet, och som har arbetat med liknande arbetsuppgifter sen tidigare. Du har mycket goda datakunskaper, framförallt i excel. Då arbetet kommer innebära en kontakter med utländska leverantörer, bör du ha goda engelska kunskaper. Som person är du social och framåt samt har en god samarbetsförmåga. Du är bra på att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ om så behövs. Du är positiv, strukturerad och ansvarstagande.