Proffs på internkommunikation och sociala medier

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en kandidat som förstår sig på organisationskommunikation och har bra koll på möjligheterna och fördelarna med sociala medier. Vår kund är en välkänd och världsledande leverantör av produktivitetshöjande lösningar för industrin. Företaget arbetar mot kunder världen över vilket sätter höga krav på all kommunikation, både extern och intern. Projektet sträcker sig över tre månader och du kommer att sitta på kontoret i Stockholm. Arbetsuppgifter: Som kommunikationsprojektledare hos vår kund kommer du att ansvara för implementeringen av den nya interna sociala Facebook-liknande plattformen. Du kommer dels att få vara med och anpassa tjänsten utifrån företagets behov och dels lägga upp strategier för att bjuda in och engagera användare. Du kommer att: -Göra en kortare förstudie och samla in input från de anställda (behov, önskemål och synpunkter) gällande den nya plattformen -Utifrån din expertis analysera och applicera detta på projektet -Stegvis rulla ut och påbörja implementering av ett interaktivt samarbete mellan olika delar av organisationen i flera länder -Följa upp och utvärdera eventuella brister/förbättringsmöjligheter Utvecklingsmöjligheter: Det här är ett högprioriterat projekt hos vår kund, där du verkligen kommer att få visa prov på din kreativitet och engagemang. Det du gör kommer att synas och användas av företagets anställda vilket sätter höga krav på kvalite och användarvänlighet. Det här är en fantastisk möjlighet för dig vill arbeta med på stor organisation med ett skarpt projekt. Vi söker dig som: Har någon form av medieutbildning, alternativt projektledarutbildning och erfarenhet av internkommunikation. Du ska ha: -Förståelse för webb och den bakomliggande tekniken -Kunskap inom projektplanering och implementering -Goda kunskaper inom sociala medier (Facebook, MSN, Twitter med mera) -Goda kunskaper i svenska i tal och skrift eftersom du ska dokumentera och förmedla information kring den nya plattformen. -Goda kunskaper i Engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har vana av att leda skarpa implementeringsprojekt på större organisationer, men detta är inget krav. Ett extra plus om du kan ?skissa? upp en metod för hur du skulle driva projektarbetet. Som person är du ambitiös och kan på ett ansvarsfullt sätt driva dina egna arbetsuppgifter framåt. Vi ser att du är kreativ och gärna beskriver dig själv som en idespruta. Naturligtvis är du social och har lätt för att kommunicera med både kollegor och andra som är inblandade i projektet. Start: Omgående, gärna innan 5 november Omfattning: Heltid ca 3 månader Plats: Stockholm Lön: Månadsbaserad timlön Kontakt: Cristina Jönsson Referens: CJ48329 Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för högskolestudenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, konsultuppdrag och rekryteringar inom de flesta tjänsteområden och branscher. Vi vill skapa möjlighet för högskolestudenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier och hjälpa unga akademiker till jobb. Vi har verksamhet i hela Sverige samt i Norge, Finland, Danmark och Tyskland.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


24 mars 2010

Kommunikatör med inriktning IT

21 april 2010

Kommunikatör

12 februari 2010

Kommunikatör

28 september 2010