OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upplev den sköna staden Halmstad och bo på vårt nya tillskott ProfilHotels Halmstad Plaza, belägen mitt i den centrala delen av staden. Här bor man nära havet, centralstationen, shopping, nöjen och kultur. Med en förankring i lokala aktörer och leverantörer har vi satt en lokal prägel på hotellet, byggt med högkvalitativa material och med en utsmyckning som fyller detta fyrstjärniga hotell med färg och liv. Hotellets takterass erbjuder en havsutsikt utöver det vanliga. En plats och miljö att trivas i med en bedårande utsikt.
Beskrivning
Receptionen är navet på ProfilHotels Halmstad Plaza och det är här gästen har sin första och sista kontakt på sin vistelse hos oss.
Därför är det av största vikt att du är mycket bekväm i rollen med ansiktet utåt mot våra gäster. Vi söker dig som vill arbeta i vår reception och leda vårt härliga team genom att aktivt coacha och inspirera till att hålla högsta servicenivån.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för avdelningarna reception, bokning och möten. Idag är vi en liten organisation där vi alla hjälps åt över gränserna. Det är ditt ansvar att säkerställa förändringarna framåt. Förutom att du arbetar operativt i driften, har du även ansvar för de administrativa och ekonomiska uppgifterna samt för rapportering.
Intäktsansvar – Optimera verksamhetens intäkter och merförsäljning till gästen, både före ankomst och under hotellvistelsen. Du identifierar försäljningsmöjligheter och skapar förutsättningar för personalen att vara aktiva, engagerade och drivande i att nå våra mål.
Lönsamhetsansvar – Att ständigt arbeta för att utveckla en effektivare verksamhet så att vinstmarginalen förbättras. De kostnader och nyckeltal som du ansvarar för, ska optimeras.
Gästansvar – utgör grunden för hela vår verksamhet! Gästnöjdheten ska optimeras och analyseras löpande med hjälp av programmet Revinate. Du ansvarar för att rutiner och mottagande av eventuella gästklagomål hanteras professionellt men personligt. Nöjda gäster är vår bästa marknadsföring!
Medarbetaransvar – Du ansvarar för rekrytering, upplärning, schemaläggning och fokuserar på att alltid hålla en hög motivation och god stämning. Du bidrar till ett bra medarbetarklimat genom att vara en god ledare och arbetskamrat. Du säkerställer att gällande policys, Ligulas värderingar, lagar och regler efterlevs.
Kvalifikationer
Som person är du helt självgående och drivs av att, tillsammans med ditt team, skapa personliga gästupplevelser. Du är pålitlig och tar fullt ansvar för att nå resultat. Du är en trygg och stabil ledare som är lyhörd och skapar förutsättningar för att utveckla avdelningarna framåt. Ditt engagemang, din flexibilitet och din förmåga att tänka nytt ser vi som viktiga faktorer för framgång.
Du har några års erfarenhet från en ansvarsposition inom hotell och möten. Vi ser gärna att du i tidigare roller har arbetat inom försäljningsarbeten. Ett absolut krav är att du är social, orädd och älskar människor. Är du grym på sociala medier och arbetet med gästrecensioner blir vi väldigt glada! Du behöver också ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Villkor
Tjänsten är på 100% och arbetstiden förlagd dagtid kl. 09:30-18:00 samt helgarbete. Vi följer gällande kollektivavtal för HRF vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökningarna kommer att behandlas löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi frågor kontakta asa.bodin@profilhotels.se
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.