OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital Strategi Skandinavien AB växer. Vill du vara med i byggandet av ett beundransvärt företag som skapar stora resultat för oss- och för våra kunder?
Vi hjälper våra kunder i deras digitaliseringsresa. Vi tar initiativ som leder till lönsam och bestående förändring inom marknadsföring och försäljning. Det innebär att vi tillsammans med kunden definierar en tydlig strategi med mätbara mål. Med ett skräddarsytt team av specialister genomför vi strategin och säkerställer att vi når målen och skapar resultat under vägen.
Digital strategi inleder under Q4 2021 sökandet efter en lämplig kundansvarig i Danmark samt kommer under Q1 söka efter fler i Sverige. Vi ser därför vikten av att nu också hitta den person som kan axla rollen som ledare för våra kundansvariga Digitala transformationsledare och därmed också ta det yttersta ansvaret för den produktleverans vi erbjuder.
Program och Produktchefsrollen (PPM) är därmed ytterst ansvarig för att säkerställa att våra team är välfungerande och har ett bra ledarskap samt att vi levererar i enlighet med vårt kundlöfte och med affärsmässiga marginaler för fortsatt växt.
Är du den vi letar efter?
Beskrivning
Rollen kommer att ansvar för bolagets totala tjänsteproduktion vilken sker i form av kvalificerade utvecklings- och förändringsprojekt där digital förflyttning inom försäljning och marknadsföring integreras med utveckling av teknik, organisation och människor.
Projekten sker parallellt hos olika kunder i olika branscher, den typiska kunden är ett storföretag som ännu inte förverkligat den fulla potentialen i digital försäljning.
PPM kommer att leda ett flertal seniora kundansvarigas affärs-, kund- och leveransansvar samt kundansvarigas ansvar för att leda team ute hos kund.
Kravprofil och erfarenhet
Du har erfarenhet av att leda och utveckla seniora projektledare med ansvar för lönsamhet, kvalitet och personal gärna i uppskalningsbolag.
Du har egen erfarenhet av ledning av komplexa projekt med ansvar för att integrera olika yrkesgrupper i kundnära samarbete som löpt över flera år.
Du har erfarenhet av bolagsövergripande strategiskt utvecklingsarbete i ledningsgrupp och av integrerande samverkan mellan ”core business functions”, dvs. produktion, utveckling, IT, sälj, marknad, och stödfunktioner.
Du har lång erfarenhet att utveckla system och processer för övervakning och prognos av resultat och utfall.
Du har verkat i entreprenöriella miljöer och ansvarat för att skala upp och mogna processer och system. Plus för om detta har skett i internationella miljöer.
Du har erfarenhet av att leverera digitala lösningar och driva digital transformation som inbegripit förändring av organisation, teknik och arbetssätt inom sälj- och marknadsföringsområdet.
Kunna bedriva kvalificerad B2B försäljning av komplexa projektupplägg samt leda, kvalitetssäkra och utveckla förmågan hos våra kundansvariga
Du har ambitionen och disciplinen samt det driv som krävs för att kunna vara med och skala en affär och leveransförmåga från 30/40 till 300/400 miljoner under 10 år.
Du brinner för förändring som inbegriper teknisk, organisatorisk och mänsklig förflyttning samtidigt som mätbara resultat skapas.
Du är redo för och intresserad av att vara med och utveckla och lyfta Digital Strategi in i nästa utvecklingsfas med det fokus på ledarskap, affär, skalbar struktur och gemensam kultur som krävs.
Om sökprocessen
Vi tar löpande emot ansökningar och kommer därmed också fortlöpande att intervjua intressanta kandidater med relevant CV. Då det är av yttersta vikt för oss att hitta rätt person för rollen, snarare än att det ska gå snabbt, så är vårt mål att intervjua kandidater nu under senare halvan av Q4 samt Q1 med mål om att hitta en- eller flera intressanta kandidater under inledningen av 2022