Program Manager SaMs

Arbetsbeskrivning

På SSC hjälper vi våra kunder att få tillgång till rymden till nytta för jorden. Genom våra 600 anställda runtom i världen erbjuder vi specialistkompetens inom utveckling, test, uppsändning och drift av olika flyg- och rymdsystem. Satellite Management Services tillhandahåller tjänster inom satellitdrift och satellitkommunikation via ett globalt nätverk av egna och partnerägda markstationer. Project Management ingår som en avdelning inom SaMS. Inom avdelningen arbetar Program Managers och projektledare. Avdelningens uppdrag är att stödja den globala säljprocessen och ansvarar för upprättande och genomförande av projekt och uppdrag inom SaMS verksamhetsområde. Arbetet bedrivs i en högteknologisk miljö och avdelningen består av 9 medarbetare med utpräglad samarbetsanda.

Program Manager SaMS
Vill du vara med om att utveckla vår säljstöds- och projektverksamhet?

Vi söker en Program Manager som skall stödja den globala säljprocessen, initiera projekt, ha det direkta kontraktuella kundansvaret samt delta i styrgruppsarbetet under projektens genomförande, och då oftast som styrgruppsordförande.

De uppdrag vi arbetar med är främst knutna till utveckling och anpassning av tekniska system för kontroll av satelliter, mottagning och bearbetning av satellitdata. Exempel på uppdrag kan vara etablering av nya marksegment, satellituppdrag samt inplacering av kunders antennsystem. Våra kunder finns runt om i världen och består av både rymdorganisationer och privata aktörer.

Vi söker dig som har högskoleutbildning med teknisk inriktning och vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter från tekniskt säljstödsarbete, styrgruppsarbete eller från projektledning inom något tekniskt område.

Andra meriterande egenskaper är;
- God förståelse av tekniska system och processer inom verksamhetsområdet
- Erfarenhet av tekniskt offertarbete
- Erfarenhet av avtalsskrivning och förhandling

I din roll har du omfattande såväl nationella som internationella kontakter med kunder och leverantörer och det kräver en god affärsmässighet och intresse att arbeta kundnära. För oss är det viktigt att du liksom vi, trivs med att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att vi gemensamt ska kunna driva vårt arbete framåt. Då du kommer att arbeta med flera uppdrag inom säljprocessen och följa genomförandet av flera projekt parallellt, ställer det krav på struktur och en god förmåga att prioritera och planera med gott omdöme.

Du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift och har B-körkort.

Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Solna, Stockholm. Internationella resor förekommer. 

Inom SSC ser vi mångfald och en jämn könsfördelning som en strategisk tillgång i vår affärsutveckling.

Frågor om ovanstående tjänst besvaras av Rafal Krawiec, 08-627 63 53 alternativt 070-103 92 53, e-mail: rafal.krawiec@sscspace.com
Facklig kontaktperson för Unionen är Anna Talamo, 08-627 62 58 och för Sveriges Ingenjörer Marcus Törnqvist, 08-627 63 57.

Ansök snarast dock senast den 16 mars, 2014.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SSC Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 februari 2014

Besöksadress

ECAPS AB Box 4207
None

Postadress

Solna strandväg 86
Solna, 17154

Liknande jobb


30 oktober 2024

Hårdvarutestare till Saab Surveillance

Hårdvarutestare till Saab Surveillance

28 oktober 2024