Program Manager sökes för utveckling av reservdelsförsäljning

Arbetsbeskrivning

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag inom bilbranschen. Vårt fokus är kundtillfredsställelse och lönsamhet för våra samarbetspartners och kunder, vilka är bilimportörer och deras återförsäljare. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och drygt 5500 anställda experter i 80 länder, har MSXI det som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än sina konkurrenter.

Vill du vara med och i Norden etablera ett nytt försäljningsprogram av reservdelar för en av de tyngre aktörerna inom fordonsbranschen. Har du starkt intresse av att utveckla försäljningsprocesser och är duktig på att analysera data? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Försäljningsprogramet kommer att starta under hösten och vi söker just nu en Program Manager för driva och koordinera försäljningsprogrammet på de nordiska marknaderna. Tjänsten innebär att arbeta med ett nytt försäljningsprogram som syftar till att utveckla försäljningen av original reservdelar till oberoende återförsäljare och deras verkstäder. Tjänsten som Program Manager innebär att analysera data/information, koordinera och supportera fältsäljare i försäljningsprocesserna, följa och rapportera utvecklingen inom reservdelsförsäljningen. En viktig del kommer vara att säkerställa kommunikationen mellan ansvariga för programmet hos vår kund, fältkonsulter och återförsäljarna.

Omfattning och arbetsplats:
Stockholmsområdet. Tjänstens omfattning är heltid, vid behov kan resande förekomma. Start i höst. Du kommer att vara anställd av MSXI men arbeta heltid för kunden.

Önskad erfarenhet:
• God erfarenhet från reservdelsförsäljning på återförsäljar- och/eller importörsnivå, B2B.
• Ledarskapserfarenhet och erfarenhet från projektledning från fordonsbranchen
• Dokumenterad erfarenhet av förbättringsarbete inom försäljning
• Goda datakunskaper, samt en hög nivå inom Excel och Power Point
• Mycket bra nivå på svenska och mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt

Som person är du:
• Duktig på driva processer och försäljning framåt, från start till mål
• Duktig på att administrera, koordinera och följa upp
• God analytisk förmåga, proaktiv och drivande
• Försäljnings- och affärsfokuserad
• Coachande och har förmåga att motivera andra framåt
• Duktig på att kommunicera och presentera budskap på olika nivåer i en organisation

Vill du vara med och i Norden etablera ett nytt försäljningsprogram av reservdelar för en av de tyngre aktörerna inom fordonsbranschen. Har du starkt intresse av att utveckla försäljningsprocesser och är duktig på att analysera data? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Försäljningsprogramet kommer att starta under hösten och vi söker just nu en Program Manager för driva och koordinera försäljningsprogrammet på de nordiska marknaderna. Tjänsten innebär att arbeta med ett nytt försäljningsprogram som syftar till att utveckla försäljningen av original reservdelar till oberoende återförsäljare och deras verkstäder. Tjänsten som Program Manager innebär att analysera data/information, koordinera och supportera fältsäljare i försäljningsprocesserna, följa och rapportera utvecklingen inom reservdelsförsäljningen. En viktig del kommer vara att säkerställa kommunikationen mellan ansvariga för programmet hos vår kund, fältkonsulter och återförsäljarna.

Omfattning och arbetsplats:
Stockholmsområdet. Tjänstens omfattning är heltid, vid behov kan resande förekomma. Start i höst. Du kommer att vara anställd av MSXI men arbeta heltid för kunden.

Önskad erfarenhet:
• God erfarenhet från reservdelsförsäljning på återförsäljar- och/eller importörsnivå, B2B.
• Ledarskapserfarenhet och erfarenhet från projektledning från fordonsbranchen
• Dokumenterad erfarenhet av förbättringsarbete inom försäljning
• Goda datakunskaper, samt en hög nivå inom Excel och Power Point
• Mycket bra nivå på svenska och mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt

Som person är du:
• Duktig på driva processer och försäljning framåt, från start till mål
• Duktig på att administrera, koordinera och följa upp
• God analytisk förmåga, proaktiv och drivande
• Försäljnings- och affärsfokuserad
• Coachande och har förmåga att motivera andra framåt
• Duktig på att kommunicera och presentera budskap på olika nivåer i en organisation




Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 22 juli 2015

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Reservdelsman Volvo!

Reservdelsman Volvo!

13 november 2024

Reservdelsrådgivare till Bilia - Södertälje

Reservdelsrådgivare till Bilia - Södertälje

11 november 2024