Programadministratör

Programadministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Arbetsuppgifter
Som programadministratör är du involverad i de administrativa processerna inom Graduate School, vilket innebär att ge administrativt stöd till lärare samt bistå studenter med information. Här ingår bland annat att boka lokaler, lägga schema, hantera kursutvärderingar, ge support av webbaserade studenttjänster samt arbete med kursplaner. Även andra förekommande uppgifter på avdelningen kan komma att ingå i tjänsten, såsom exempelvis uppgifter i samband med antagningsprocessen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med


• Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen
• God datorvana
• Erfarenhet av Officepaketet
• Dokumenterat mycket goda kunskaper i engelska och svenska, så väl i tal som i skrift

Erfarenhet av de system som används vid universitetet, så som till exempel Time Edit, Ladok, Gubas, Sharepoint och Canvas, är meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta med internationella studenter anses detta också vara meriterande. Även erfarenhet av att arbeta med webbsidor är meriterande.

Arbetet vid Graduate School har periodvis ett högt tempo, vilket förutsätter att du arbetar strukturerat, noggrant och metodiskt. Utveckling av organisationen sker kontinuerligt vilket dessutom kräver en öppenhet till och ett aktivt deltagande i förändringsprocesser. Arbetet ställer krav på ett lösningsfokuserat och serviceinriktat arbetssätt och du behöver ha god förmåga att självständigt kunna organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och egenskaper som att snabbt kunna sätta sig in i nya arbetsuppgifter, samarbetsförmåga, flexibilitet och intresse av att arbeta med människor.

Deltagarna i våra mastersprogram kommer från många olika länder världen över. Du måste därför vara mycket intresserad av tvärkulturell kommunikation och vara beredd på att ge de studerande stöd när det gäller att förstå det svenska högskolesystemet.

Anställning
Anställningen är tillsvidare, heltid 100 %, med placering vid Graduate School på Handelshögskolan. Tillträde 1 december 2021 eller enligt överenskommelse. Provanställning kommer att tillämpas.

För mer information om tjänsten samt för att ansöka: 
https://web103.reachmee.com/ext/I005/1035/jobsite=6〈=SE&validator=3038fcf1516ea1184a6da70a891f87da&job_id=22417 

Ansökan ska vara inkommen senast: 12 november


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


School Administrator

School Administrator

12 december 2024

Studieadministratör

11 december 2024

It-administratör till förskolan

It-administratör till förskolan

9 december 2024