OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Programadministratör
Handelshögskolan är en av Göteborgs universitets fakulteter. Vi är ca 500 medarbetare fördelat på fyra institutioner och två forskningsenheter, en enhet som hanterar våra masterprogram samt fakultetskansliet. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och är därmed en av drygt 100 Handelshögskolor i världens som är triple Crown-ackrediterad.
Graduate School är en enhet på Handelshögskolan vars huvudsakliga uppgift är att administrera och utveckla Handelshögskolans två-åriga masterprogram. Här administreras även the Visiting Professors Programme samt the Executive MBA Programme. Tjänsten som programadministratör är placerad på Graduate School.
Arbetsuppgifter
Som programadministratör är du involverad i de administrativa processerna inom Graduate School, vilket innebär att ge administrativt stöd till lärare samt bistå studenter med information. Här ingår bland annat att boka lokaler, lägga schema, hantera kursutvärderingar samt ge support av webbaserade studenttjänster. Även andra förekommande administrativa uppgifter på avdelningen kan komma att ingå i tjänsten, såsom exempelvis uppgifter i samband med antagningsprocessen och examensceremonin. Tjänsten innebär att man arbetar med flera datasystem såsom Time Edit, Ladok, SharePoint och Canvas.
Kvalifikationer
Vi söker dig med:
• Högskoleutbildning
• God datorvana och erfarenhet av Officepaketet
• Dokumenterat mycket goda kunskaper i engelska och svenska, så väl i tal som i skrift
Erfarenhet av de system som används vid universitetet, så som till exempel Time Edit, Ladok, Gubas, Sharepoint och Canvas, är meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta med internationella studenter anses detta också vara meriterande.
Arbetet vid Graduate School har periodvis ett högt tempo, vilket förutsätter att du arbetar strukturerat, noggrant och metodiskt. Utveckling av organisationen sker kontinuerligt vilket dessutom kräver en öppenhet till, och ett aktivt deltagande i, förändringsprocesser. Arbetet ställer krav på ett lösningsfokuserat och serviceinriktat arbetssätt och du behöver ha god förmåga att självständigt kunna organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och egenskaper som att snabbt kunna sätta sig in i nya arbetsuppgifter, samarbetsförmåga, flexibilitet och intresse av att arbeta med människor.
Deltagarna i våra mastersprogram kommer från många olika länder världen över. Du måste därför vara mycket intresserad av tvärkulturell kommunikation och vara beredd på att ge de studerande stöd när det gäller att förstå det svenska högskolesystemet.
Anställning
Anställningen är ett vikariat pga. föräldraledighet på åtminstone 12 månader med en omfattning på 100%. Placering vid Graduate School, Vasagatan 1.
Tillsättning: From 1/9 eller enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Roger Schweizer, föreståndare Graduate School, roger.schweizer@handels.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 20 maj 2022
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.