OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget består av att operativt arbeta med uppgifter inom programkontoret så som tidsplanering och leverans- och kvalitetsuppföljning, men även av att vara biträdande ansvarig för programkontoret inom FVIS-programmet. Fördelningen mellan arbetsledning och operativt arbete kommer att variera över tid. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Planera, samordna och skapa förutsättningar för aktiviteter gällande programmets riskhantering, dokumenthantering, beroenden, ärendehantering och beslutshantering
Tillhandahålla adekvat administrativt stöd till programledningen
Tillhandahålla för programmet adekvata arbetsprocesser, administrativa rutiner och verktyg
Hantera interna och externa beroenden och deras påverkan på programmet
För detta uppdraget behöver du därmed kunna uppfylla följande:
Erfarenhet av arbete inom projekt- och programstyrning. Erfarenheten ska styrkas via minst två uppdrag
Stor erfarenhet av att arbeta i stora organisationer och med många intressenter. Erfarenheten ska styrkas via minst två uppdrag
Erfarenhet av arbete i projekt med IT-inriktning. Du ska ha minst 3 års erfarenhet inom området, vilket ska styrkas via uppdrag
Stor förmåga att kommunicera, förankra och samverka med alla nivåer av personal och ha fallenhet för att skapa förtroenden och behålla goda relationer. Förmågan ska styrkas via minst två uppdrag
Stor förmåga att leda, motivera och stötta andra för att effektivt nå gemensamma mål. Förmågan ska styrkas via minst två uppdrag
Förmåga att planera sitt arbete i förväg och organisera samt prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt. Förmågan ska styrkas via minst två uppdrag
Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och med stor kvalitetsmedvetenhet. Förmågan ska styrkas via minst två uppdrag
Förmåga att kommunicera effektivt och ändamålsenligt i tal och skrift, på svenska. Förmågan ska styrkas via minst två uppdrag
I din ansökan behöver du dessutom lämna namn, telefonnummer och e-post för en referensperson. Rollen avser en heltidstjänst och har sin utgångspunkt i Sundsvall, med viss möjlighet till distansarbete.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.