Programadministratör

Programadministratör

Arbetsbeskrivning

Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Programkoordinering innebär att självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med programledningen arbeta för att programmens och ingående projekts mål avseende tid, kostnad och resultat enligt gällande planer uppnås.

Det huvudsakliga programmet som behöver resurser i närtid är Program Marina förbindelser. Inom programmet ingår flera internationella kabelprojekt där verksamheten tillsammans med motparter i b.la. Tyskland och Danmark skapat gemensamma projekt och driver anslutningarna tillsammans. Dina uppgifter kommer bland annat innefatta:

Inom programmet ansvara för administrativa uppgifter (ex protokollskrivande, uppföljning av åtgärder, beslutloggar, mötesbokningar, framtagning av mötesunderlag)
Stödja Programledaren i framtagande och uppdatering av dokument såsom programplan, beslutsunderlag, mm
Ansvara och säkerställa att Programmet dokumenterar enligt verksamhetens krav och rutiner


För att du ska kunna klara av uppdraget behöver du uppfylla följande krav:

Konsulten skall ha teknisk, ekonomisk eller annan eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som verksamheten bedömer relevant för uppdraget. 
Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projektadministratör eller likvärdigt projektadministrativt stöd (inte projektledare).
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet. Redogör för ett referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls. 
Konsulten skall behärska svenska och engelska i tal och skrift.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 6 februari 2023

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024