OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som programadministratör på Arbetsförmedlingen i Växjö kommer du tillsammans med 160
duktiga kollegor att få en stor betydelse för utvecklingen framåt. Du måste kunna arbeta
självständigt men också som en del av en grupp.
Arbetsförmedlingen Växjö ingår i Marknadsområde Småland/Blekinge och har verksamhet
förlagd i Växjö, Lenhovda, Alvesta, Tingsryd samt Lessebo och leds av en
arbetsförmedlingschef och sex sektionschefer.
Vi söker nu en programadministratör med placering i Växjö.
Arbetsuppgifter
En administratör med inriktning mot programadministration kan ses som en specialisering
och innebär att man fungerar som ett administrativt stöd för arbetsförmedlarna vid
programbeslut, tolkbokningar, uppdatering av material, sekreterare vid APT mm.
Du har ansvar för att:
dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt som
exempelvis insortering, diarieföring, arkivering, gallring, postöppning/e-post
meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas
direktservice fungerar för teamet, som exempelvis backup vid frånvaro
initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område
sköta administration inom fastställda arbetsområden enligt interna instruktioner och
handläggarstöd så att huvudmålet uppfylls
vara en del av myndighetens interna styrning och kontroll för att upprätthålla
rättsäkerheten på arbetsplatsen.
sköta vissa delar i programadministrationen som exempelvis utbetalningar för
kompletterande aktörer, programresor, arbetshjälpmedel samt hantera
närvaro/frånvarorapportering, prognosregistrering mm
Kompetenskrav
Gymnasieutbildning. Alternativt innehar du en anställning som administratör inom
myndigheten
Minst 3 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande
administrativa uppgifter
Kunskaper inom dokumenthantering
Utbildning eller erfarenhet i registrering
Mycket goda kunskaper i MS Office
Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift
God läsförståelse i engelska
Förstå grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll
Meriterande är kunskaper i förvaltningsrätt samt arbetslivserfarenhet av administrativa
arbetsuppgifter från offentlig sektor.
Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad,
noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett
krav. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete.
Ansökan och Anställning
Tillsvidareanställning på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi
tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan innehar en anställning inom
myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Växjö.
Välkommen med din ansökan senast den 1 juli 2015. Vi tar emot din ansökan elektroniskt
via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet
samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten.
Vi har för avsikt att genomföra intervjuer under vecka 27-29 2015.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740