OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Handelshögskolan har, med sina drygt 8300 studenter, 450 anställda, 160 internationella partneruniversitet och sina huvudämnen ekonomi och juridik en stor bredd.
Anställningen som programadministratör är placerad vid Graduate School (GS) vid Handelshögskolan. Graduate School utbildar svenska och internationella studenter vid nio olika engelskspråkiga mastersprogram. För ytterligare information om GS, se http://www.handels.gu.se/master
Arbetsuppgifter
Som programadministratör är du involverad i de administrativa processerna inom Graduate School. Häri ingår bland annat att ge administrativt stöd till lärare samt bistå studenter med information. Vidare ingår att boka lokaler, lägga schema, hantera kursutvärderingar och uppsatser, ge support av webbaserade studenttjänster samt registrering av studenter. I uppgifterna ingår också arbete med kurs- och utbildningsplaner.
Även andra förekommande uppgifter på avdelningen kan komma att ingå i tjänsten, såsom exempelvis uppgifter i samband med antagningsprocessen.
Utbildning/Erfarenhet
Du har akademisk examen, gärna med inriktning mot ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet samt erfarenhet av att arbeta i olika datasystem. Du har dokumenterat mycket goda kunskaper i engelska, så väl i tal som i skrift, erfarenhet av att arbeta med internationella studenter samt ytterligare språkkunskaper är meriterande. Goda kunskaper i svenska är ett krav.
Deltagarna i våra mastersprogram kommer från många olika länder världen över. Du måste därför vara mycket intresserad av tvärkulturell kommunikation och vara beredd på att ge de studerande stöd när det gäller att förstå det svenska högskolesystemet.
Arbetet vid GS har periodvis ett högt tempo, vilket förutsätter att du är strukturerad och noggrann. Utveckling av organisationen sker kontinuerligt vilket dessutom kräver en öppenhet till och ett aktivt deltagande i förändringsprocessen. Arbetet ställer krav på ett serviceinriktat arbetssätt och du behöver ha god förmåga att självständigt kunna organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och egenskaper som samarbetsförmåga, flexibilitet och intresse av att arbeta med människor.
Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag; inför denna rekrytering har Handelshögskolan fattat beslut angående rekryteringskanaler och undanber därför ytterligare erbjudande om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.