OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Programadministratör anläggningsprojekt till Svenska kraftnät i Sundbyberg.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Programkoordinering innebär att självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med programledningen arbeta för att programmens och ingående projekts mål avseende tid, kostnad och resultat enligt gällande planer uppnås.
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:
- Inom programmet ansvara för administrativa uppgifter (ex protokollskrivande, uppföljning av åtgärder, beslutloggar, mötesbokningar, framtagning av mötesunderlag)
- Stödja Programledaren i framtagande och uppdatering av dokument såsom programplan, beslutsunderlag, mm
- Ansvara och säkerställa att Programmet dokumenterar enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner
- Ansvara för att rapportering från och inom programmet görs enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner
- Säkerställa att avvikelser i projekten mot tid, kostnad och resultat rapporteras och följa upp att de åtgärdas
- Upprätta och underhålla programbibliotek och stödsystem.
- Stödja programledaren/-ledningen i planering, uppföljning, tidplaner, inköp, resurser, riskhantering samt andra frågor som aktualiseras inom programmet
- Ansvara för att implementering görs inom programmet avseende uppföljning och rapportering av beslutade mål och nyckeltal samt vara drivande vad gäller genomförande av förbättringsåtgärder och effektivisering
Krav (OBS, obligatoriska)
Konsulten skall ha teknisk och/eller ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projektadministratör eller likvärdigt projektadministrativt stöd (inte projektledare).
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet. Redogör för ett referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls.
Konsulten skall behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande
Erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik
Erfarenhet av att arbeta som projektadministratör eller likvärdigt administrativt stöd hos aktör(er) inom offentlig sektor
Har erfarenhet från att ha haft en koordinerande roll som administratör, tex som teamledare
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!