OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: Af-2016/00199450
Arbetsförmedlingens enhet Värnamo ingår i Marknadsområde Småland/Blekinge och på enheten arbetar ca 140 medarbetare. Enheten har kontor i Värnamo, Ljungby, Gislaved, Markaryd och Älmhult.
Vi söker nu en programadministratör med placering på kontoret i Älmhult.
Arbetsförmedlingen är inne i ett viktigt förnyelsearbete, därför letar vi efter dig som vill att vara med på vår förändringsresa! Vi har påbörjat ett omfattande och viktigt arbete mot en modernare och lärande myndighet. Hos oss är ett fokus på självledarskap på alla nivåer viktigt. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html
Arbetsuppgifter
Rollen som Administratör med inriktning Programadministration kan ses som en specialisering och innebär att du är ett stöd för chefer och arbetsförmedlare vid bl.a. förberedelse av programbeslut, tolkbokningar, förbereda möten m.m. tjänsten innehåller också viss diarieföring, arkivering, postöppning/e-post ta fram underlag och uppgifter till chef m.m.
Kompetenskrav
Du har:
•
gymnasieutbildning, alternativt innehar du en anställning som administratör eller arbetsförmedlare inom myndigheten
•
minst 3 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa uppgifter
•
goda kunskaper i samt intresse för dokumenthantering
•
mycket goda kunskaper i MS Office
•
goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift
•
god läsförståelse i engelska
•
förstår grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll
Du tar ansvar för:
•
Att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs för ett korrekt sätt
•
Meddela ansvarig arbetsförmedlare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas
•
Initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område
•
Sköta vissa delar i programadministrationen så som förberedelse av beslut, omprövningar m.m.
•
boka tolkar
•
Stötta chef i förberedelse av möten internt eller externt m.m.
Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull, hög integritet och har en förmåga att arbeta självständigt. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete.
Meriterande
Du har:
•
Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor
•
Arbetat inom myndigheten och har kunskaper i AIS
•
B-körkort
Eftersom du kommer att arbeta som stöd för arbetsförmedlare och chefer lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och serviceförmåga.
Övrigt
Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Anställning är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med provanställning 6 månader om du inte redan är anställd i myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort: Älmhult
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/00199450 senast den 21 augusti 2016. Ansök genom att klicka på ansök längre ner på sidan. Besvara ett antal frågor samt bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker denna tjänst.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740