Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en administrativ roll där din erfarenhet och ditt sinne för struktur gör verklig skillnad? Vi söker dig som har erfarenhet från kommunal verksamhet och ett gediget intresse för ekonomi och administration. Här får du möjlighet att utvecklas inom ekonomisystem och arbeta i ett nära samarbete med kunniga kollegor! Läs vidare om du tror att det passar dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en programadministratör till vår kund, en förvaltningsmyndighet i Stockholm. Du blir en del av administrationsteamet på enheten för verksamhets- och finansiell styrning. Tjänsten är placerad norr om centrala Stockholm, med möjlighet att arbeta distans en dag i veckan.
Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår att hantera den löpande ekonomiadministrationen, som exempelvis att granska rekvisitioner och administrera fakturor. Du bistår också enhetschefen med finansiell uppföljning av budgeten för både utvecklingssamarbetet och interna kostnader, genom både löpande arbete och prognoser. Vid behov ger du stöd till handläggaren i arbetet med företagets insatshanteringssystem, ekonomisystem och faktureringssystem samt vid upphandling och avrop från ramavtal.
En annan viktig uppgift är att hantera inkomna mail från myndighetsbrevlådan, inklusive diarieföring, arkivering och administration av enhetens digitala samarbetsyta (Share). Du ansvarar även för introduktionen av nya medarbetare på enheten, hantering av IT-ärenden samt diverse administrativa och koordinerande uppgifter. Slutligen ingår personaladministration och andra administrativa uppgifter som kan förekomma på enheten.
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha en god administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Rollen kräver också en hög grad av noggrannhet, särskilt vid hantering av fakturor och uppföljning av budget. Eftersom du kommer att ge stöd till flera olika personer och hantera varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du är flexibel och serviceinriktad. En god samarbetsförmåga är avgörande då du arbetar nära både enhetschefen och andra medarbetare. Erfarenhet av ekonomiadministration, systemvana och ett intresse för att effektivisera administrativa processer är också värdefullt i denna roll.
Låter detta som ditt nästa steg i karriären?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Erfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet i minst 1 år
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom administration med erfarenhet av ekonomi
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till slutet av mars. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34958 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.