OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Verksamhetsområde Arbetssökande i Kramfors, Sollefteå och Örnsköldsvik
Vår enhet bedriver verksamhet i Kramfors, Sollefteå och Örnsköldsvik.
Vi arbetar gemensamt med verksamhetsområdena Arbetsgivare/Arbetssökande.
I funktionen som programadministratör jobbar du tillsammans i ett team på tre administratörer. Oavsett vilken del av sektion man tillhör blir man en avgörande komponent med ett gemensamt ansvarar för arbetet i hela enheten.
Arbetsuppgifter som Programadministratör
Vi söker en programadministratör som ska ansvara för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt. Du meddelar ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initierar kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom ditt område.
Programadministratören ansvarar också för:• Dokumenthantering: insortering, diarieföring, arkivering, gallring, beställning, postöppning/e-post och scanning• Programadministration: medverka i beslutsprocessen för program- och anställningsbeslut.• Ekonomiadministration: leveranskontroll, fakturahantering och återkrav• Chefsstöd: protokollskrivning/minnesanteckningar, hantera beslutsdelegationersamt ta fram underlag och uppgifter till chefer• Informera/utbilda personal: kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov
Kvalifikationer
För arbetet krävs att du har:
* slutfört godkänd gymnasieutbildning samt har minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet bestått av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter
* goda kunskaper i och intresse för dokumenthantering och registrering, samt utbildning inom området
* mycket goda kunskaper i MS Office, AIS och Raindance
* B-körkort
Vi söker dig som är...
Vi ser gärna att du som söker redan har eller har haft en anställning som administratör inom en myndighet. Du har även gärna arbetslivserfarenhet av administrativa uppgifter såsom regler för diarieföring, offentlighet och sekretess samt dokumenthantering inom statlig förvaltning. Du behöver goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och god läsförståelse i engelska.
Du behöver också ha grundläggande kompetens inom grunderna för enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll. Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ, serviceinriktad och strukturerad. Du är lösningsorienterad, initiativrik samt mål- och resultatinriktad. Utöver detta har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier: Du tar ansvar för dina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten. Du anpassar dig till förändring och oförutsedda händelser och du tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Möjlighet finns till variationer gällande arbetsomfattningen. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Sollefteå.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-04-22 märkt med Af-2021/0025 4146.
Du ansöker genom att klicka på knappen ”Ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.