Programadministratör till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Programstöd innebär att självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med programledningen arbeta för att programmens och ingående projekts mål avseende tid, kostnad och resultat enligt gällande planer uppnås.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

- Inom programmet ansvara för administrativa uppgifter (ex protokollskrivande, uppföljning av åtgärder, beslutloggar, mötesbokningar, framtagning av mötesunderlag)
- Stödja Programledaren i framtagande och uppdatering av dokument såsom programplan, beslutsunderlag, mm
- Ansvara och säkerställa att Programmet dokumenterar enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner
- Ansvara för att rapportering från och inom programmet görs enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner
- Säkerställa att avvikelser i projekten mot tid, kostnad och resultat rapporteras och följa upp att de åtgärdas
- Upprätta och underhålla programbibliotek och stödsystem.
- Stödja programledaren/-ledningen i planering, uppföljning, tidplaner, inköp, resurser, riskhantering samt andra frågor som aktualiseras inom programmet
- Ansvara för att implementering görs inom programmet avseende uppföljning och rapportering av beslutade mål och nyckeltal samt vara drivande vad gäller genomförande av förbättringsåtgärder och effektivisering


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera/ha tillgång till hemlig information. Därför krävs svenskt medborgarskap.



Skall-krav

Utbildning

- Konsulten skall ha teknisk och/eller ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Kompetens och erfarenhet

- Konsulten skall ha minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projektadministratör eller likvärdigt projektadministrativt stöd (inte projektledare).
- Konsulten skall ha minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
- Konsulten skall ha arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet. Redogör för ett referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls.
- Konsulten skall behärska svenska och engelska i tal och skrift.



Börkrav

- Erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik
- Erfarenhet av att arbeta som projektadministratör eller likvärdigt administrativt stöd hos aktör(er) inom offentlig sektor
- Har erfarenhet från att ha haft en koordinerande roll som administratör, tex som teamledare


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid en eventuell intervju:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att jobba i grupp


Uppdragsperiod: oktober 2022 - okt-2023

Omfattning: Heltid

Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader/år): 1 år

Placeringsort: Sundbyberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024