Programadministratör till Svenska Kraftnät!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som projektadministratör och trivs du i en roll med stort eget ansvar? I så fall kan uppdraget som programadministratör hos Svenska Kraftnät vara någonting för dig. Uppdragets omfattning är på heltid och är beräknat att starta 26-02-2023 och pågå till och med 28-02-2025, med goda möjligheter till förläning!

Svenska Kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Programkoordinering innebär att självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med programledningen arbeta för att programmens och ingående projekts mål avseende tid, kostnad och resultat enligt gällande planer uppnås.

Det huvudsakliga programmet som behöver resurser i närtid är Program Marina förbindelser. Inom programmet ingår flera internationella kabelprojekt där Svenska kraftnät tillsammans med motparter i b.la. Tyskland och Danmark skapat gemensamma projekt och driver anslutningarna tillsammans.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

- Inom programmet ansvara för administrativa uppgifter (ex protokollskrivande, uppföljning av åtgärder, beslutloggar, mötesbokningar, framtagning av mötesunderlag)

- Stödja Programledaren i framtagande och uppdatering av dokument såsom programplan, beslutsunderlag, mm

- Ansvara och säkerställa att Programmet dokumenterar enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner

- Ansvara för att rapportering från och inom programmet görs enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner

- Säkerställa att avvikelser i projekten mot tid, kostnad och resultat rapporteras och följa upp att de åtgärdas

- Upprätta och underhålla programbibliotek och stödsystem.

- Stödja programledaren/-ledningen i planering, uppföljning, tidplaner, inköp, resurser, riskhantering samt andra frågor som aktualiseras inom programmet

Ansvara för att implementering görs inom programmet avseende uppföljning och rapportering av beslutade mål och nyckeltal samt vara drivande vad gäller genomförande av förbättringsåtgärder och effektivisering

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning är en del av denna processen med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).

Om dig

För att axla rollen hos vår kund ser vi gärna att du har följande erfarenheter, kompentenser och utbildning:


- Konsulten skall ha teknisk, ekonomisk eller annan eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som Svenska kraftnät bedömer relevant för uppdraget.

- Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projektadministratör eller likvärdigt projektadministrativt stöd (inte projektledare).

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet. Redogör för ett referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls.

- Konsulten skall behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik, av att arbeta som projektadministratör eller likvärdigt administrativt stöd hos aktör(er) inom offentlig sektor eller erfarenhet från att ha haft en koordinerande roll som administratör, tex som teamledare.

Övrigt

Start: 26-02-2022

Slut: 28-02-2025 med möjlighet till förlängning

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 6 februari 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024