Programadministratör till Svenska Kraftnät!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att stödja projekt och trivs du i en roll med stort eget ansvar? I så fall kan uppdraget som programadministratör hos Svenska Kraftnät vara någonting för dig. Uppdragets omfattning är beräknat till 100% och är beräknat att starta 10-04-2023 och pågå till och med 10-04-2025, med goda möjligheter till förlägning!

Svenska Kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Programkoordinering innebär att självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med programledningen arbeta för att programmens och ingående projekts mål avseende tid, kostnad och resultat enligt gällande planer uppnås.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

- Med stort eget ansvar och egen initiativförmåga stödja programledare och huvudprojektledare gällande programmets interna kommunikation.

- Inom programmet ansvara för administrativa uppgifter (ex. framtagande av presentationer för styrgrupper, protokollskrivande, uppföljning av åtgärder, beslutloggar, mötesbokningar, framtagning av mötesunderlag).

- Stödja Programledare och huvudprojektledare i uppdatering av dokument såsom programplan, beslutsunderlag, mm.

- Ansvara och säkerställa att Programmet dokumenterar enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner

- Ansvara för att rapportering från och inom programmet görs enligt Svenska kraftnäts krav och rutiner

- Säkerställa att avvikelser i projekten mot tid, kostnad och resultat rapporteras och följa upp att de åtgärdas

- Upprätta och underhålla programbibliotek och stödsystem.

- Stödja programledaren/-ledningen i planering, uppföljning, tidplaner, inköp, resurser, riskhantering samt andra frågor som aktualiseras inom programmet

- Ansvara för att implementering görs inom programmet avseende uppföljning och rapportering av beslutade mål och nyckeltal samt vara drivande vad gäller genomförande av förbättringsåtgärder och effektivisering

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning är en del av denna processen med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).

Om dig
För att axla rollen hos vår kund ser vi gärna att du har följande erfarenheter, kompentenser och utbildning:

- Konsulten skall ha en relevant högskoleutbildning om minst (180 hp.)

- Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projektadministratör eller likvärdigt projektadministrativt stöd (inte projektledare)

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet. Redogör för ett referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls

- Konsulten skall behärska svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik, erfarenhet av att arbete med intern- eller extern kommunikation, erfarenhet av att arbeta som projektadministratör eller likvärdigt administrativt stöd hos aktör(er) inom offentlig sektor eller har erfarenhet från att ha haft en koordinerande roll som administratör, tex som teamledare.

Övrigt
Start: 10-04-2023
Slut: 10-04-2025 med möjlighet till förlängning
Omfattning: Uppskattat till 100%
Placering: Stockholm

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024