OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Välkommen att söka jobb som Programadministratör hos oss vid Enheten Sök Jämtland Härjedalen
Välkommen att söka jobb som Programadministratör hos oss.
Vi är drygt 11 000 anställda i hela landet som jobbar mot samma mål: att hjälpa arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra. Vi är inne i en spännande utveckling med siktet på att bli en av landets modernaste myndigheter.
För att på bästa sätt ska kunna möta arbetssökandes behov söker vi nu programadministratörer till enheten Sök Jämtland Härjedalen med placering i Östersund och eventuellt andra orter. Tjänsterna är både tillsvidare och visstidsanställningar.
Arbetet som Programadministratör
Våra huvudsakliga arbetsuppgifter på lokala arbetsförmedlingar handlar om anvisning till aktiviteter hos fristående aktörer och samverkan med våra kommuner kring både arbetsmarknadspolitiska insatser och utbildning.
Som Programadministratör ansvarar du för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt. Du meddelar ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initierar kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom ditt område.
Programadministratören ansvarar också för:
• Dokumenthantering: insortering, diarieföring, arkivering, gallring, beställning, postöppning/e-post och scanning
• Programadministration: medverka i beslutsprocessen för program- och anställningsbeslut.
• Ekonomiadministration: leveranskontroll, fakturahantering och återkrav
• Chefsstöd: protokollskrivning/minnesanteckningar, hantera beslutsdelegationer samt ta fram underlag och uppgifter till chefer
• Informera/utbilda personal: kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov
Vi är en arbetsplats där vi stöttar varandra och hjälps åt att lösa frågor som uppstår. Du har alltid en kollega nära till hands när du behöver hjälp med något! Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi främjar hälsa på arbetsplatsen och vill att du nyttjar ditt friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Kvalifikationer
De grundläggande kraven för tjänsten är att du har:
- slutfört godkänd gymnasieutbildning
- minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet bestått av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter
- goda kunskaper i och intresse för dokumenthantering och registrering, samt utbildning inom området
- mycket goda kunskaper i MS Office 365, AIS och Raindance
Vi söker dig
Vi ser gärna att du som söker redan har eller har haft en anställning som administratör inom en myndighet.
Du har även arbetslivserfarenhet av administrativa uppgifter såsom regler för diarieföring, offentlighet och sekretess samt dokumenthantering inom statlig förvaltning.
Du behöver goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och god läsförståelse i engelska.
Du behöver också ha grundläggande kompetens inom grunderna för enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ, serviceinriktad och strukturerad.
Du är lösningsorienterad, initiativrik samt mål- och resultatinriktad.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
Det betyder att du som medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- tar ansvar för dina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten
- anpassar dig till förändring och oförutsedda händelser
- tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Erbjudande
Tjänsterna är både tillsvidareanställningar och visstidsanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Anpassning kan göras efter arbetsförmåga. Vid tillsvidareanställning tillämpar Arbetsförmedlingen 6 månaders provanställning om du inte redan är anställd på myndigheten. Visstidsanställningarna pågår mellan 1/1-31/12 2022. Placeringsort är Östersund. Eventuellt kan tillsättnings göras i Sveg respektive Strömsund.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg som stärker att du har de kvalifikationer vi söker efter. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Test kan förekomma i rekryteringen.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.