Programadministratör/koordinator till Myndighet inom svenska kraftsystemet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en programadministratör/koordinator till Myndighet inom det svenska kraftsystemet..

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Myndigheten som drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1000 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg.

Uppdraget innebär stort eget ansvar varför förmåga att självständigt planera och utföra sitt arbete och fatta beslut inom ansvarsområdet för rollen är viktig. Uppdragets karaktär är servicerelaterad, administrativ, stödjande och koordinerande. Det innefattar att administrera system, dokumenthantering, diarieföring och hålla ordning och reda på programmets dokumentation samt stötta programmets ingående projekt att hålla ordning på sin dokumentation.

Tillsammans med programledarens närmaste medarbetare (huvudprojektledare, programcontroller m.fl.) arbetar koordinatorn med att ta fram arbetsmetodik som stärker programteamet och programorganisationen förmåga att leverera mot programmets mål avseende tid, kostnad och resultat enligt gällande direktiv och programplan. Programkoordinatorn är också en viktig kugge och informationsbärare i programmet och ansvarar tillsammans med programkommunikatören för programmets interna kommunikation. Utöver att vara ett stöd i programmet, tillhör programkoordinatorn ett team av andra programkoordinatorer i linjeorganisationen som vidareutvecklar det generiska stödet till programverksamheten med ledning av en teamledare.

Arbetsuppgifter

- Diarieföra i W3D3

- Ansvara för att programmets dokumentation är i ordning i Svenska kraftnäts system (styrande dokument för programmet, underlag för beslut, beslutsloggar mm enligt Svk verksamhetsövergripande regel- och ramverk)

- Mötesmanagement (förbereda presentationer, kalla deltagare, rumsbokningar, protokollföra, ordning i beslutslogg etc.) för programmets möten och andra relevanta möten

- Vid behov följa upp programmets aktiviteter internt (action points), hålla ordning/följa upp via aktivitetslistor

- Vid behov leda och driva egna möten avseende programmets dokumentation internt

- Administration av programmets kartor, tidplan, risker, resurser, on/off boarding och behörigheter i programmets system och verktyg

- Stödja programledare och huvudprojektledare gällande programmets interna kommunikation

- Vid behov stötta huvudprojektledare med dokumentation och administrativa uppgifter

- Vid behov stödja/informera projektledare om programmets administrativa processer och styrande processer (programnivå och Svk verksamhetsövergripande)

- Ansvara för insamling av indata vid rapportering från och inom programmet (samla in lägesrapporter från projekt, sammanställa indata till olika målgrupper för rapporteringen mm)

- Driva förbättringsåtgärder, effektivisering avseende administrativa rutiner, processer internt inom programmet

- Ansvara för uppföljning av erfarenheter, systematiska avvikelser och förbättringsåtgärder (EFA i programmet)

- Arbeta med utvecklingsinitiativ i linjeorganisationen tillsammans med övriga programkoordinatorer under ledning av teamledare för programkoordinatorer i syfte att utveckla den generiska programverksamheten

Krav (OBS, obligatoriska)

Gymnasieutbildning
Körkort (B-behörighet)
Minst 8 års arbetslivserfarenhet
Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat i program eller projekt som projektadministratör/koordinator eller likvärdigt stöd
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint
Minst 3 års erfarenhet att kommunicera med interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare



Meriterande

2 års erfarenhet av projektstyrningsmodeller (tex PPS, PMI, Prince) eller projektstyrningsmetodik
2 års erfarenhet av stödjande roll till projekt, program eller linje hos aktör(er) inom offentlig sektor
Tidigare erfarenhet från uppdrag inom energibranschen i liknande roll

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2024
  • Ansök senast: 14 februari 2024

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024