OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativ stjärna? Vi letar efter dig som är serviceinriktad, driven och gillar att ta eget ansvar. Som programadministratör kommer du att spela en central roll i vår kunds team och vara en viktig spelare i att hjälpa teamet nå framgång i deras projekt. Sök redan idag då vi jobbar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Vi söker en serviceinriktad och administrativ programadministratör/programkoordinator till vår kund. Du kommer att vara med och stötta deras interna programteam. Du kommer att ha en viktig roll där du ansvarar för att avlasta programledningen med administrativa uppgifter och att stödja programmet i att nå sina mål. Du förväntas självständigt planera och utföra ditt arbete och fatta beslut inom ditt ansvarsområde. Som programadministratör kommer du att hantera programmets dokumentation, arbeta i flera system och stötta programmets projekt med administrativa processer. Du har också en viktig roll i att säkra programmets interna kommunikation.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Diarieföra i W3D3
- Ansvara för att programmets dokumentation är korrekt och uppdaterad i system
- Upprätthålla administrativa rutiner enligt regelverk och styrningsmodell
- Mötesmanagement (förbereda presentationer, kalla deltagare, boka rum, föra protokoll)
- Följa upp och hålla ordning på programmets aktiviteter och dokumentation
- Administrera programmets kartor, tidplan, risker, resurser och behörigheter
- Stödja programledare och huvudprojektledare med intern kommunikation och administrativa uppgifter
- Samla in och sammanställa rapporteringsdata från programmet
- Driva förbättringsåtgärder och effektivisera interna rutiner och processer
- Arbeta med utvecklingsinitiativ tillsammans med övriga programkoordinatorer i linjeorganisationen
VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutad gymnasieutbildning
- Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete i program eller projekt som projektadministratör/koordinator eller liknande roll
- Har minst 3 års erfarenhet av arbete med MS Office-programmen (Excel, Word och PowerPoint)
- Har minst 3 års erfarenhet av att kommunicera med både interna och externa kontaktytor
Det är meriterande om du har
- 2 års erfarenhet av projektstyrningsmodeller (tex PPS, PMI, Prince) eller projektstyrningsmetodik
- 2 års erfarenhet av stödjande roll till projekt, program eller linje hos aktör(er) inom offentlig sektor
- Tidigare erfarenhet från uppdrag i energi eller infrastruktur-branschen i liknande roll.
Grundlig säkerhetsprövning är en del av rekryteringsprocessen.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Ordningsam
- Självgående
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231