Programansvarig till Inkubera

Programansvarig till Inkubera

Arbetsbeskrivning

Vill du få entreprenörer att lyckas?

”Hjältarna i vår verksamhet är entreprenörerna som vi träffar dagligen.

Det är deras kreativitet, mod och engagemang som är grunden till allt. Vi brinner för att de ska nå sina drömmar. Tillsammans uträttar vi stordåd.”

Inkubera hjälper regionens innovativa tillväxtbolag att växa ännu snabbare. Sedan starten har de bolag som Inkubera jobbat med skapat över 2000 årsarbetsplatser, 2,5 miljarder i omsättning samt dragit in en miljard i kapital och skatter till regionen. 

Inkubera befinner sig i en spännande tillväxtfas och nu söker vi en programansvarig till Prepare – ett program för nystartade företag och idéer. I rollen som programansvarig har du en viktig nyckelroll som innebär att vara med i affärsidéers tidiga faser samt vara en del av matchmakingen mellan idé och entreprenör!

Inkubera erbjuder

Inkubera är Örebroregionens företags- och tillväxtinkubator. Inom organisationen råder en god, kreativ och familjär arbetsmiljö som präglas av bra sammanhållning där man månar om och hjälper varandra. I kundundersökningar ges genomgående höga snittbetyg, vilket är ett kvitto på ett framgångsrikt arbete. På Inkubera finns helt enkelt en passion för innovationsprocesser och hållbara idéer – i Sverige och för Sverige!

Tjänsten som programansvarig är ny, vilket ger dig möjlighet att kliva in i rollen och bidra med dina tidigare erfarenheter och kunskaper.

Som programansvarig erbjuds följande förmåner:

- Kontorsplats i en trivsam och kreativ miljö på Creative house i Örebro
- Möjlighet att bedriva ditt arbete på distans
- Goda utvecklingsmöjligheter i rollen och inom organisationen.
- Möjlighet att delta i kurser och event för kompetensutveckling.

Arbetsbeskrivning

Som programansvarig ansvarar du för Inkuberas Prepare-program vilket innebär att du matchar rätt affärscoach med rätt case. Vidare genomför du valideringar och utvärderingar via Inkuberas snabbspår och ansvarar för grupprogrammet där man arbetar med casen i gruppform. I rollen ingår också prospekteringsarbete och att ge affärsstöd i tidig fas samt att hantera interna och externa kontakter för att kunna identifiera och hitta rätt i vårt regionala innovationsstödsystem.

Vem söker vi?

Vi ser att du som söker har erfarenhet från tillväxtbolag/startup. Du behöver inte ha varit grundare, men du ska ha varit med och deltagit i en tillväxtresa. För att lyckas och trivas i rollen som programansvarig har du en förståelse för de utmaningar och möjligheter som är centrala för nya affärssatsningar. Vidare har du kunskap och/eller erfarenhet av affärsutvecklingsverktyg och en god ekonomisk förståelse.

Tjänsten ställer höga krav på din förmåga att arbeta strukturerat likväl som förmågan att samarbeta och ta egna initiativ. Många arbetsuppgifter utförs självständigt, men med handledning av erfarna kollegor. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga och ett starkt affärsfokus. Du har ett affärsdriv där du engagerat sätter dig in i företagsfrågor och företagsutveckling.

För att lyckas i rollen har du ett stort engagemang - Du vill helt enkelt se människor lyckas!

Om oss

Inkubera är Örebro-regionens företags- och tillväxtinkubator och är finansierad av offentliga medel. Syftet med vår verksamhet är att aktivt bidra till nya framgångsrika innovativa och hållbara företag, skapa tillväxt och lönsamhet hos de företag vi arbetar med. Vi är en del av regionens och Sverige innovationssystem och utgör en brygga mellan forskningen på Örebro universitet och regionens näringsliv. Vi har tre program; Prepare, Startup och Scaleup.

För ytterligare information om Inkubera: www.inkubera.se.

 

Ansökan och information

I denna rekrytering samarbetar Inkubera med AxÖ Consulting. För mer information om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin på telefon 072-398 02 77 eller via e-mail anneli.wallin@axoconsulting.se

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 4 december 2022. Alla ansökningar hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024