OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Programcontrollerns roll är att vara styrande och stöttande avseende ekonomisk planering, uppföljning och redovisning i både omfattande och ofta komplexa projekt och initiativ i genomförandefas.
Projekten innefattar utbyggnad eller förnyelse av transmissionsnätet. Hemvisten är hos Finansavdelningens team med programcontrollers och den fysiska placeringen är nära programmen/projekten som programcontrollern jobbar tätt tillsammans med.
Rollen som programcontroller är med och bidrar till att projekten är kvalitetssäkrade och har uppdaterad projektinformation enligt fastställda beslutspunkter och milstolpar i definierade system och rapporter. Agerar stöd vid upplägg av delprojektstruktur och säkerställer att den följer standard.
Vidare bidrar programcontrollern till stöd i arbetet med den ekonomiska hanteringen för projekten, hanterar eventuella ombokningar, samt är vägledande kring investering/kostnad och den ekonomiska uppföljningen. Medverkar och stöttar även i arbetet med kvalitetssäkring och validering vid prognosläggning.
Arbetsuppgifter:
- Föredragande av ekonomiska frågor i relevanta forum
- Utveckla processer och genomföra utbildning i projektekonomi
- Stöd i framtagandet av inriktnings, investerings- och tilläggsbeslut
- Driva och delta i utveckling av processer och arbetssätt
- Rapportering till programstyrgrupp och styrelse
- Sammanställning av underlag för ekonomisk aktivering
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.
- Minst tre års erfarenhet som programcontroller/projektcontroller/projektekonom i stora entreprenadprojekt
- Minst tre års erfarenhet av att arbeta i större affärssystem
- Minst fem års erfarenhet av Officepaketet, särskilt i Excel
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Två års erfarenhet av att arbeta i Unit4 Business World (UBW)
- Två års erfarenhet av att arbeta i styrmodellen PPS
- Två års erfarenhet från arbete i infrastruktur, eller bygg- och anläggningsprojekt
- Kunskap inom redovisning
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- Kvalitetsmedveten och noggrann.
- Ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet.
- Serviceinriktad och gillar att ta initiativ.
- Samarbetar bra med andra och bygger relationer.
- God kommunikativ förmåga.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström