Programkoordinator

Programkoordinator

Arbetsbeskrivning

Som programkoordinator är du administrativ, stöttande och koordinerande i programmen. Tillsammans med ledningen för programmet arbetar du med att koordinera programmets mål om tid, kostnad och resultat enligt gällande planer. Du ska kunna arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. Arbetsuppgifterna kan variera beroende av programmets karaktär och behov.
Administrativa uppgifter
- Daglig administration allt från administrera möten och kontera fakturor.
- Administrera, kalla till och agera sekreterare under programlednings- och styrgruppsmöten.
- Administration i stödsystem såsom: Alfresco, Projektverktyget, W3D3 och UBW
- Äskning och uppföljning av resurshanteringen

Koordinerade och stöttande uppgifter
- Ta fram och arbeta om underlag till exempel beslut, programplaner, informationsunderlag och presentationer
- Introducera nya medlemmar i programmen
- Delta i programmets riskhantering
- Tillsammans med programledaren arbeta med uppgifter som stärker programteamet och organisationen
- Arbeta med utvecklingsinitiativ inom linjeorganisation som syftar till att utveckla programarbetet
- Säkerställa att programmet uppfyller krav från förvaltningslagstiftningen och språklagen



Detta uppdrag är säkerhetsklassat, kan inte påbörjad innan godkänt säkerhetsklassning, svensk medborgarskap är ett krav.

Vi söker dig med följande erfarenhet:
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta självständigt som projektadministratör eller likvärdigt projektadministrativt stöd (inte projektledare)
- Erfarenhet inom riskhantering i projekt enligt en projektstyrningsmodell. Redogör för ett referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet avseende MS Office program som Excel, Word och Powerpoint
- Arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet. Redogör för ett referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls.
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta som projektadministratör eller likvärdigt administrativt stöd hos aktör(er) inom offentlig sektor

För att lyckas i rollen som Administrativ assistent behöver du trivas med administrativt arbete, vågar ta för dig och ta egna beslut. Du gillar att ha struktur i ditt arbete samtidigt som du har flera uppgifter parallellt. Du har en god prioriterings förmåga, arbetar bra självständigt samtidigt som du har en stor samarbetsförmåga och bidrar till en god stämning.

Kompetenskrav

- Minst 2 års erfarenhet av rollen chefsassistent/koordinator/VD-assistent
- Arbetat som assistent inom större företag
- God kommunikativ förmåga
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Förmåga att behärska engelska obehindrat i tal och skrift
- Svenska flytande i tal och skrift
- Duktig på att utforma, ta fram och sammanställa presentationsunderlag i PowerPoint
- Erfarenhet av ekonomisystem som Agresso (UBW), Visma, SAP, Hogia och liknande
- Erfarenhet av intranätspublicering av intern kommunikation



Meriterande:

- Högskoleutbildning
- Erfarenhet från myndighet

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 21 juli 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

Projektledare som stöttar andra projektledare

Projektledare som stöttar andra projektledare

23 december 2024

23 december 2024