OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Future People söker en programkoordinator till Svenska Kraftnät. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Programkoordinering innebär att självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med programledningen arbeta för att programmens och ingående projekts mål avseende tid, kostnad och resultat enligt gällande planer uppnås.
Arbetsuppgifter:
- Inom programmet ansvara för administrativa uppgifter (ex. framtagande av presentationer för styrgrupper, protokollskrivande, uppföljning av åtgärder, beslutloggar, mötesbokningar, framtagning av mötesunderlag).
- Stödja Programledare och huvudprojektledare i uppdatering av dokument såsom programplan, beslutsunderlag, mm.
- Ansvara och säkerställa att Programmet dokumenterar enligt myndighetens krav och rutiner.
- Ansvara för att rapportering från och inom programmet görs enligt myndighetens krav och rutiner.
- Säkerställa att avvikelser i projekten mot tid, kostnad och resultat rapporteras och följa upp att de åtgärdas.
- Upprätta och underhålla programbibliotek och stödsystem.
- Stödja programledaren/-ledningen i planering, uppföljning, tidplaner, inköp, resurser, riskhantering samt andra frågor som aktualiseras inom programmet.
- Ansvara för att implementering görs inom programmet avseende uppföljning och rapportering av beslutade mål och nyckeltal samt vara drivande vad gäller genomförande av förbättringsåtgärder och effektivisering.
Skall-krav:
- Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projektadministratör/koordinator eller likvärdigt projektadministrativt stöd.
- Högskoleutbildning.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet.
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Bör-krav
- Erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik.
- Erfarenhet av att arbete med intern- eller extern kommunikation.
- Erfarenhet av att arbeta som projektadministratör eller likvärdigt administrativt stöd hos aktör(er) inom offentlig sektor.
- Har erfarenhet från att ha haft en koordinerande roll som administratör, tex som teamledare.
Som person är du flexibel, utåtriktad och arbetar självständigt och målinriktat. Du har en god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa förtroende och trivs med att jobba nära dina kollegor.
Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att göras.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad i hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Vill du vara en del av vårat team?
Omfattning: Heltid till den 10/4-2024 med möjlighet till förlängning.
Start: 10/4.
Varmt välkommen med din ansökan!
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Sista ansökningsdagen: 30/3-2023.
Välkommen till oss!