Programledare med erfarenhet av informationshantering, Stockholm

Programledare med erfarenhet av informationshantering, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Programledaren ansvarar för att hålla ihop programmet med de idag pågående aktiviteterna inom anläggningsinformation för att styra dessa mot definierade mål. Samt, tillsammans med programmet styrgrupp, strateger och specialister i linjen, ta fram en plan för fortsatt arbete som styr mot en målbild som ska definieras tillsammans.

Programledaren behöver ha goda erfarenheter av att arbeta övergripande och kunna samordna parallella aktiviteter. Vidare ska programledaren ha tidigare erfarenhet av en verksamhets- eller projektcentral roll, med fokus på informationshantering- och samordning, särskilt informationshantering byggd miljö och anläggningar.

Uppdraget innebär en kombination av teknisk utveckling och införande av nya arbetssätt, och en framgångsfaktor kommer vara att involvera och få medarbetares medverkan och bidrag till den framtida hanteringen av anläggningsinformation.

Arbetsuppgifter:

- Ta fram handlingsplan för att realisera målbilden.

- Följa upp och vägleda de pågående aktiviteterna.

- Initiera nya projekt och aktiviteter inom området.

- Bidra till att förtydliga roller och ansvar för anläggningsinformation

- Säkerställa att beslutad standard och nomenklatur används, i linje med utvecklingen i branschen.

- Säkerställa att de olika sektionerna arbetar med och har enhetliga stöd och standardiserade sätt gällande uppdatering av anläggningsinformation

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):


- Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av arbete som program-/projektledare.

- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med informationshantering och/eller informationssamordning särskilt data/information byggd miljö.

- Erfarenhet av framtagande av processer och processdokumentation, som bland annat innehåller beskrivning av process, rutiner, instruktioner och rollbeskrivning gällande anläggningsinformation/teknisk information - och dokumentation, från minst 2 tidigare uppdrag

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):


- Erfarenhet av processkartläggning från minst 2 tidigare uppdrag.

- Minst 2 års erfarenhet av hantering av enhetlig data i form av anläggningsinformation ur ett livscykelperspektiv i en processorienterad verksamhet.

- Erfarenhet från minst ett projekt eller uppdrag gällande verksamhetsutveckling och implementering av utvecklade/förändrade arbetssätt gällande förvaltning av anläggningsinformation.

- Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag av relevanta branschstandarder inom området, till exempel ISO19650, Coclass, Nationella riktlinjer

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2023
  • Ansök senast: 18 januari 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


16 november 2024

Automationsingenjör - Malmö/Stockholm

Automationsingenjör - Malmö/Stockholm

4 oktober 2024