OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Systemet hos kunden är mycket komplext med många delsystem och ett system i det större samhällssystemet. Beroendena är många, och samspelet mellan delsystemen är en nyckel för att leverera mot övergripande mål. Enhetlig hantering av data och information om kundens anläggningstillgångar samt tillhörande teknisk- och ekonomisk information ska eftersträvas, dvs samsyn kring behov av data, begrepp och struktur.
Det pågår idag ett stort antal aktiviteter inom pågående informationsprojekt, som programansvarig är det din uppgift att hålla ihop dessa aktiviteter.
En viktig del är strukturerad informationshantering för att kunna följa tillgången genom hela dess livscykel, för att ta väl avvägda, insiktsdrivna beslut för att leverera definierat värde. Informationsbehovet i verksamheten definieras utifrån de strategiska, taktiska och operativa beslut som behöver fattas för att nå definierade mål samt det behov som respektive informationsperspektiv har för att uppnå sitt uppdrag och genomföra de aktiviteter, i de arbetsprocesser man jobbar i. Det är viktigt att information som utgör underlag för beslut är kvalitetssäkrad och aktuell, är tillgänglig som en för verksamheten gemensam resurs och har en tydlig koppling till ett specifikt behov.
Som programledare behöver du ha goda erfarenheter av att arbeta övergripande och kunna samordna parallella aktiviteter. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av informationshantering, särskilt informationshantering byggd miljö/tekniska anläggningar. Du har tidigare erfarenhet i liknande roll från större organisation. Arbetsspråket är svenska och engelska. Kortfattade arbetsuppgifter:
- Omarbeta och definiera målbild för Informationshantering
- Ta fram handlingsplan för att realisera målbilden för det övergripande programmet
- Följa upp och vägleda de pågående aktiviteterna
- Bidra till att förtydliga roller och ansvar
- Säkerställa att beslutad standard används
- Initiera och avsluta projekt och aktiviteter inom området
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting, din placering kommer att vara som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning, start omgående.
Arbetstiden är dagtid vardagar med möjlighet till delvis distansarbete.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting