OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Enheten Nyhetsdesk och mediacenter
Arbetsförmedlingens kommunikationsavdelning är inne i en intensiv utvecklingsfas.
Nu söker vi en programledare/redaktör som vill vara med på den resan. Som programledare och redaktör kommer du att vara placerad i händelsernas centrum på enheten Nyhetsdesk och mediacenter där det idag jobbar 17 medarbetare. Du arbetar teambaserat i kommunikationsuppdrag med kollegor på enheten, avdelningen och i övriga verksamheten.
Arbetsuppgifter
Du skapar interna och externa webb-sändningar utifrån olika programformat. I samarbete med sakkunniga och medarbetare vid kommunikationsavdelningen genomför du idéarbete, planering och utsändning. Som programledare leder du allt från korta nyhetssändningar till större intervjubaserade program med flera gäster och komplexa frågeställningar. Kommunikation med rörlig bild är central hos oss och du blir en viktig kugge i arbetet med interna och externa rörliga format.
Kvalifikationskrav
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att jobba självständigt som redaktör för tv- eller radiosändningar i nationella medier
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av programleda TV-program riktat mot en större publik
- Minst ett läsårs eftergymnasial utbildning inom journalistik eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Du behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift
- Erfarenhet av kommunikationsarbete från myndighet eller annan komplex organisation
Övriga meriter
- Erfarenhet av redigering i Premier Pro eller motsvarande program
- Erfarenhet av att programleda direktsändningar
- Erfarenhet av att moderera webbinarer och seminarier
- Erfarenhet med att självständigt skapa innehåll till webbinarier och seminarier
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är på huvudkontoret i Solna.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-21 märkt med Af-2021/0095 2725. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt cv och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg/betyg som styrker kraven. Under helgerna (från 22 december - 10 januari) är rekryteringen planerad att ligga på paus. Detta innebär att vi kommer att påbörja urvalet först efter 10 januari 2022.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.