Project Administration Manager till världsledande bolag

Project Administration Manager till världsledande bolag

Arbetsbeskrivning

Nu ges möjlighet för dig som vill leda, utveckla och coacha ett team av projektadministratörer på ett världsledande bolag och som i flera år i rad har utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine! Har du erfarenhet av personal- och förändringsledning och söker nya karriärsmöjligheter? Läs mer nedan och ansök redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker får vår kunds räkning en Project Administration Manager med start i januari 2023. Uppdraget är på heltid och sträcker sig under 6 månader med chans till förlängning.

Du erbjuds


* Då bolaget är ett utav världens största bolag globalt finns alla möjligheter för karriärsutveckling samt att knyta värdefulla kontakter och ta plats internt med ditt personliga varumärke.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Project Administration Manager kommer du leda, utveckla och coacha ett team av Projektadministratörer placerade i Sverige, Norge och Danmark. Projektadministratörer har ett nära samarbete med Projektledare och Supervisors som är ansvarig för projektets omfattning, tidsplan och budget. Projektadministratörer tillhandahåller backoffice-stöd för Projektledarna/Supervisors för varje leveransprojekt. Du kommer i rollen bland annat:


* Övervaka och underhålla projektets ekonomiska prognos
* Säkerställa korrekt betalning samt finansiell och operativ projektstatus i SAP
* Övervaka och supportera projektscheman i orderbok i SAP
* Hantera projektdokumentation


Du kommer raportera till direktör för SCA Delivery Operations och vara en nyckelperson i Skandinaviens leveransverksamhets ledarskapsteam och arbeta i tätt samarbete med ekonomistyrningsteamet.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av personalledning och förändringsarbete
- Har kunskaper i SAP och Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du även:


* Har kunskaper av andra skandinaviska språk
* Erfarenhet från globala och matrisorganisationer


Vi väntar oss många ansökningar i denna process och kommer (utöver kraven) lägga stor vikt vid din motivering för tjänsten i din ansökan.

Övrig information


* Start: Januari 2023
* Omfattning: Heltid, 40 h/v
* Placering: Kista


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


11 oktober 2024

10 oktober 2024

Kundansvarig Uppdragschef hos Optimal Assistans

Kundansvarig Uppdragschef hos Optimal Assistans

1 oktober 2024