OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en varierande roll där du kommer ges möjligheten att arbeta med högteknologiska produkter? Vi söker nu efter en Project & Event Coordinator.
Global Marketing söker nu dig som tillsammans med projektledningen vill koordinera och administrera de olika projekten, tex mässor, säljevents och andra marknadsföringsprojekt. I tjänsten ligger också ett ansvar för att administrera Väderstads Collectionshop.
Huvudsakliga ansvarsområden
Du ansvarar även för att administrera Collectionshop. Det innebär att registrera nya kunder, vara kontaktperson i adminfrågor mot kund, att lägga order och köpa in material. Du uppdaterar också systemet med priser och är med i det sortimentsråd som ansvarar för utbudet i Collectionshop.
I projekt, mässor och events sköter du bokningar samt koordinerar olika besök och aktiviteter. Du administrerar utskick och olika typer av dokumentation. Du är behjälplig på plats innan, under och efter genomförandet av olika events och sköter utvärdering av aktiviteterna. I tjänsten ingår också att hjälpa till med övriga relevanta administrativa uppgifter inom Marketing.
Vi tror att du som söker har
För att lyckas med detta uppdrag behöver du ha erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har minst gymnasieutbildning. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska både i tal och i skrift.
Personliga egenskaper
Som person agerar du på eget initiativ och får saker att hända. Du är ansvarsfull, noggrann, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du bör också vara mycket lyhörd, flexibel, lösningsfokuserad och stresstålig.
Övrig information
Denna tjänst är ett föräldravikariat med start omgående. Tjänsten är tänkt att löpa fram till september 2023.
Du kommer att rapportera till Eva Rasmussen, Project Manager & CRM Manager. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Eva på 0142-815 14 eller Eva.Rasmussen@vaderstad.com.
Har du frågor gällande processen så får du gärna höra av dig till Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142-814 36.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senaste den 29:e maj 2022.
Notera att ansökningar via mejl inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2021 hade Väderstad 1 900 medarbetare och omsatte 4,2 miljarder kronor.
Vill du ha mer info så kolla gärna på denna film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elina Åsberg
0142-821 02
Daniel Stjärnberg
0142-882 38
Stefan Jingbratt
Bruno Wiik
0142-882 02
Maja Fundberg
0142-818 18
Camilla Nehler
0142-821 27
Johan Andersson
0142-817 62
Per Nilsson
0142-882 68
Elina Åsberg
0142-821 02
Joanna Engström
0142-817 89