Project Change Manager - interim

Project Change Manager - interim

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för vår kunds räkning inom tillverkningsindustrin en förändringsledare. Här ges du möjligheten att fortsätta driva ett omfattande förändringsarbete. Ditt uppdrag blir att engagera och motivera dina kollegor till att fortsätta driva ständiga förbättringar inom hela produktionskedjan, från order till leverans och efterbearbetning och logistikflöden, inklusive förändringar i affärsprocesser, system och teknik, jobbroller och organisationsstrukturer. 

Ansvarsområden
Project Change Manger spelar en nyckelroll för att säkerställa att våra projekt uppfyller målen i tid och enligt budgeten genom att sträva efter högre effektivitet. Du stöttar dagligen både chefer, processägare och teammedlemmar i sina nya uppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Driva transformationen av den nya organisationen mot standardisering.
Säkerställa kunskapsdelning, överföring och support mellan processer / avdelningar.
Förtydliga roller, ansvarsområden och handover (se till att utbilda om / när det behövs).
Säkerställa en mer korrekt insamling av kostnadsinformation (t.ex. arbetskraft, skrot, tredje part och verktyg).
Drivrutin för att digitalisera vårt arbetspaket (idag tryckta papper) för att minska administrationstiden och uppnå en gedigen kvalitetssäkrad process.
Övervakning av pågående arbete (WIP).


Arbetstider
Interimsuppdrag på minst 1 år kan bli upp till 2 år, rollen kräver att du kan vara på plats hos uppdragsgivaren i Surahammar i början och därefter kan övergå till en mer flexibel arbetssituation.

Kvalifikationer
VI söker dig som har minst 10 års erfarenhet av supply chain, logistikflöden och förändringsprocesser. Du har jobbat i projektorienterad verksamhet, och inom tillverkande industri. Vidare har du med fördel erfarenhet av att leda eller medverka i projekt. 

Dina personliga egenskaper värderas högt och du har ett stort intresse att jobba med människor och att få saker att förbättras. Du är analytisk och lyhörd i ditt sätt att vara och du involverar andra och har en pedagogisk förmåga. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.randstad.se dock senast 29/4 2021

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 29 april 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


12 november 2024

12 november 2024

SCM Coordinator, IM, till Samung

SCM Coordinator, IM, till Samung

12 november 2024