Project Configuration Manager

Project Configuration Manager

Arbetsbeskrivning

Project Configuration Manager
Till Kvalitetsavdelningen söker vi nu en Project Configuration Manager (PCM). Kvalitetsavdelningen ingår i funktionen Programmes, Quality & Strategy och stödjer företagets funktioner i arbetet med konfigurationsledning och kvalitetsledning.
Den tjänst som nu ska tillsättas gäller för den kommande upphandlingen av BvS10 till 4 nationer, Sverige, Nederländerna, Tyskland och Storbritannien (CATV-4N)
I projekten ansvarar du för att upprätta en god planering, synkronisering och uppföljning av konfigurationsstyrningsaktiviteter internt i projektet. I ansvaret ingår även att etablera robusta rutiner för kommunikation och rapportering med kunder.
Som Project Configuration Manager kommer du att få arbeta i en varierande och stimulerande miljö där du har kontaktytor internt mot flera avdelningar och funktioner, men framför allt mot våra kunder.
Vi söker dig med intresse för hur ett företag är strukturellt är uppbyggt och har förmågan att säkerställa att den röda tråden från krav till färdig produkt finns. Att det finns spårbarhet mellan krav, design, dokumentation och konfiguration av fordon.
För att trivas i rollen behöver du vara en självgående person som genom driv och engagemang har förmågan att strukturera och planera arbetet väl. Då du kommer arbeta i projektteam trivs du med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ. Rollen kräver att du är en god kommunikatör och att du trivs i en miljö där förändring är en del av vardagen.
Lämpliga kvalifikationer är:
Examen från högskola/universitet, eller annan utbildningsbakgrund som kan bedömas som relevant för tjänsten
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
Erfarenhet från IT-området, särskilt PLM system är meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?
Kvalitetsavdelningen är en enhet med utvecklande klimat, god sammanhållning och driftiga människor som vi hoppas du vill bli en del av. Du kommer att få jobba i ett spännande globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens- och karriärutveckling.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med placering i Örnsköldsvik.
Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest.
Kontaktperson
Är du intresserad och vill veta mera, kontakta Chef Kvalitet Thomas Nordström, 0660-292309 eller HR Business Partner Anette A Löf, 0660-80478. Sista ansökningsdag är 18 april, men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval kan komma att ske löpande.
BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.
BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet.
Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv
Varmt välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bae Systems Hägglunds AB Örnsköldsvik
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Postadress

Björnavägen 2
Örnsköldsvik, 89182

Liknande jobb


18 december 2024

11 december 2024