OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
About Element Logic
For over 30 years Element Logic has been optimizing warehouse performance.
In 2020, we installed more AutoStore solutions than any other company in the world, and we continue to create smart solutions to help warehouses deal with their customer’s increasing demand for fast deliveries. Our robotic solutions, software and consulting help businesses improve their value chains and to be more profitable. We optimize warehouses of all sizes in a wide range of industries including electronic components, parts distribution, consumer electronics, 3PL, pharmaceuticals, apparel, sports equipment, and more.
As the original AutoStore® partner, we have a wealth of experience designing, delivering, and installing tailormade solutions that improve customers workflow.
Element Logic has experienced strong growth in recent years with, among other things, over 100% top line growth from 2020 to 2021, and continues with significant investment in Europe and globally. Headquartered at Kløfta Norway, Element Logic has a turnover of just over EUR 200 million in 2021, and has approximately 250 employees in Norway, Sweden, Denmark, Finland, Germany, England, the Netherlands, Poland, France, Spain, the Czech Republic and Italy.
Project Controller till Element Logic i Lund
I rollen som Projekt Controller kommer du att vara ett viktigt stöd mot organisationen och agera länken mellan projektorganisationen och Finance, och säkerställa att kvalitén på finansiell kontroll för projekten är hög. Här erbjuds du en position där du får vara med och påverka, och där processer och rutiner ständigt ses över för att hitta effektiva arbetssätt. I rollen arbetar du aktivt och bidrar till att förbättra bolagets övergripande resultat genom att tillhandahålla insiktsfulla affärsanalyser som stödjer beslutsfattande till ledning och styrelse. Tjänsten är belägen på det fina kontoret i Lund och du rapporterar till Director of Controlling i Oslo.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Löpande kostnadsuppföljning och finansiell analys av aktiva projekt
• Ha en nära kommunikation med projektägare och agera länken mellan Finance och Projektägare
• Bidra till och implementera och standardisera projektprocesser och beräkningsmodeller för projekten i organisationen
• Bistå kring bedömningar och uppföljning av projekt samt säkring av inköp i olika valutor
• Analysera färdiga projekt och identifiera förbättringar
• Supportera projektägare med finansiell information
Kunskap och erfarenhet
Vi söker dig som är Civilekonom eller motsvarande och har 2-3 års erfarenhet i en liknande roll, alternativt jobbar du inom revision idag och vill ta ditt nästa steg. Vi ser att du har erfarenhet av att hantera och analysera stora datamängder och ditt systemintresse är stort och dina Excel-kunskaper är goda. Du behärskar både det svenska och engelska språket i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.
Du som person
Du trivs i en dynamisk miljö där förändring är en del av verksamheten. Du är analytisk, engagerad och lösningsorienterad och kan driva ditt eget arbete samtidigt som du är duktig på att samarbeta. Du är en social och kommunikativ person som har förmågan att lyfta blicken och arbeta proaktivt.
Vi erbjuder
På Element Logic är arbetsplatskulturen en av de mest uppskattade drivkrafterna. Att ha roligt på jobbet enligt mottot ”One team, One dream” är ord vi inte bara har på pappret utan också lever efter – varje dag.
I denna rekrytering samarbetar Element Logic med Mpya Finance. Du ansöker på mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Rijpma på telefon 0709-966176 amelie.rijpma@mpya.se eller Kristina Bennet på telefon 0703-755075 eller kristina.bennet@mpya.se.
Ansökan sker via www.mpyafinance.se