OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.
Arbetsbeskrivning:
Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!
Vi på PrimeComp söker just nu en mycket skicklig och motiverad Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat.
Om du är en noggrann och analytisk person med en passion för att göra ekonomi meningsfull och strategisk, är detta jobbet för dig. Sök idag och bli en del av vårt team som strävar efter finansiell framgång och tillväxt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
- Agera affärspartner för att kunna stödja projektorganisationen till goda finansiella resultat.
- Arbeta tillsammans med andra i projektgruppen för att utveckla och driva affärsplanerings- och prognosprocessen.
- Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder.
- Deltar och ger input i den lokala riskgranskningsprocessen.
- Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data.
- Säkerställa att anbudsberäkning görs korrekt samt förbereda kassaflöde och exponeringskurva.
- Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter.
- Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys.
- Utföra lönsamhetsanalyser och kostnadskontroller.
Kompetens:
För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:
- Kandidatexamen i finans/ekonomi eller liknande kvalifikationer.
- Erfarenhet av att arbeta i rollen som Project controller.
- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem. God kunskaper i affärssystemen SAP och MS Excel är meriterande.
- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
- Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig.
- Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.
- Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt.
- Ser samband mellan siffror och verksamhet.
- Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete.
- God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.
- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.
- Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder.
- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.
- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.